La catedràtica Araceli Mora analitza a l’UJI el paper de la comptabilitat dels instruments financers en la crisi econòmica

10/12/2019 | SCP

Araceli Mora, catedràtica d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat de València, ha realitzat un anàlisi crític de l'ús de la comptabilitat com a eina de política econòmica i el paper recentment atribuït a la mateixa com a mitjà per aconseguir l'estabilitat financera en una conferència emmarcada en les activitats de la Càtedra AECA Carlos Cubillo de Comptabilitat i Auditoria de l’UJI.

Segons ha explicat la catedràtica, després de la crisi financera, que va tenir el seu punt més greu al 2009 en l’àmbit mundial, es va posar de relleu per part de determinats àmbits polítics i reguladors el paper que la comptabilitat dels instruments financers havia tingut en agreujar l'esmentada crisi, i es va instar als reguladors internacionals i estatunidencs a canviar la normativa.

«Els bancs espanyols utilitzaven un model de provisió dinàmica de caràcter anticíclic, contrari a la normativa internacional, que aparentment va donar certa estabilitat al sistema, mentre la resta dels països de l'entorn arribaven a l’apogeu de les seues crisis. Tot i això, l'esmentada estabilitat era sols aparent, com es va demostrar després, i la crisi del sistema bancari es va manifestar amb tota la seua virulència uns anys més tard, provocant el rescat del sector», ha assenyalat Mora.

Recurs d'imatge catedra-aeca-29n index

Càtedra AECA Carlos Cubillo de Comptabilitat i Auditoria

Experts en auditoria han analitzat els reptes de la professió i el paper la investigación acadèmica en la taula redona «Els reptes de la professió d’auditoria, què pot  aportar la investigació acadèmica?».

Recurs d'imatge catedra-AECA-28N index

Conferència Càtedra AECA

Gloria Loreiros, inspectora d’Hisenda de l’Estat, ha analitzat a la Universitat Jaume I la importància de la comptabilitat en l’àmbit fiscal en una conferència emmarcada en les activitats de la Càtedra AECA Carlos Cubillo de Comptabilitat i Auditoria de l’UJI.