12/11/2019 | SCP

• foto-reclam presentacio-reclam _S9B1220_in

Foto: Àlex Pérez

La Universitat Jaume l, a través del Servei d'Activitats Socioculturals, i amb la col·laboració de la Diputació de Castelló, les regidories de Cultura dels Ajuntaments d'Almassora, Benicarló, Benicàssim, Betxí, Borriana, Castelló de la Plana, Vilafranca, Vila-real, Vinaròs, Orpesa, la Fundació Caixa Castelló i l'Institut Valencià de Cultura, ha organitzat la XXVII edició de la Mostra d’Arts Escèniques Reclam, que es desenvolupa del 2 de novembre a l'1 de desembre de 2019 en un total de 10 municipis de la província de Castelló.

En aquesta edició, comptarà amb més de 40 companyies que recorren la província per a oferir un programa de més de mig centenar de representacions de temàtica variada que conjugue les disciplines de teatre, dansa, circ, performance, música, òpera, clown i titelles. Un any més, la mostra d'arts escèniques té un marcat vessant crític i de reflexió amb propostes que mostren la fragilitat dels temps actuals.

El teatre social, reivindicatiu i de denúncia té una presència destacada en aquesta mostra amb propostes com Una historia diferente, que tracta el tema de l’assetjament escolar; Celebraré mi muerte, sobre l'eutanàsia; o les representacions ¡Habla, coño, habla!, Elisa y Marcela. Historia que parece cuento, o Rebota, rebota y en tu cara explota, totes de temàtica relacionada amb el feminisme, el gènere i les dones. En aquesta línia, la memòria històrica també té el seu protagonisme amb els espectacles Maletes de terra, ClaudiaMAUTHAUSEN, La voz de mi abuelo.

Com en anteriors edicions, hi ha diferents propostes dirigides especialment al públic familiar amb les representacions de teatre Escargots, o Sabates noves; l'espectacle de clown Fràgil; els titelles d’Astrolabi o el programa doble de dansa i circ Hippos i Josafat. En aquesta edició, també s'han programat espectacles en diferents localitats en línia amb els programes curriculars escolars, com és el cas de Mariana Pineda, Federico Garcia Lorca, perquè puguen assistir a les representacions.

La dansa compta amb un especial protagonisme en aquesta edició ja que participa l'Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música a través del programa Danza a escena. Així, s'ofereix un programa doble que inclou els espectacles Downtango i A vore; l'espectacle d'Olga Pericet La espina que quiso ser flor, o la flor que soñó con ser bailaora, o l'estrena de Fronteras, de María Pagés i El Arbi El Harti. Quant a la música, es presenta la proposta de percussió Moments Camut que integra claqué ballat sobre tambors i arena, la performance Passió pel minimalisme. Per Carles Santos, en homenatge al músic Carles Santos, o l'òpera Les mamelles de Tirésias.

D'altra banda, també destaquen espectacles com El pacto, de la companyia Bullanga Teatre, candidata a Millor Espectacle Revelació i Millor Autoria Revelació dels Premis MAX 2019, o L’electe, de Horta Teatre, guardonat com a millor espectacle de la Mostra de Teatre d'Alcoi 2019.

Cal remarcar que les representacions també tenen lloc en nous espais com la Casa de l'Estudiantat de l'UJI. Concretament, es realitzen l'espectacle de teatre Las Mañas i l'espectacle de dansa Arbre.

La XXVII edició de la Mostra d’Arts Escèniques Reclam es tancarà el dia 1 de desembre amb l'espectacle de circ Ovvio de Koletiv Lapse Cirk a Benicàssim.

Programació