El professor de música de l'UJI Chema Peñalver presenta el seu nou disc en el Festival de Jazz de Vila-real

16/09/2019 | SCP

El nou treball de Chema Peñalver, professor de música de la Universitat Jaume I, estarà present en la quarta edició del Real Jazz, el festival de jazz de Vila-real, que tindrà lloc del 19 al 22 de setembre. En l'esdeveniment musical de Vila-real, el clarinetista castellonenc estrenarà en directe el seu cinquè disc, Sophisticated clarinet, que protagonitzarà la sessió inaugural el dijous 19 a les 22 hores.

El professor Chema Peñalver ha dissenyat un nou treball discogràfic en format de septet, de caràcter acústic i creat dins dels estàndards del «jazz de cambra», un gènere del jazz definit per la fusió d'arrels afroamericanes amb la música culta de la tradició occidental. Sophisticated clarinet és el cinquè disc com a líder del clarinetista castellonenc, en el qual totes les composicions i arranjaments són de l'autoria de Peñalver. El treball, en què «elegància i lirisme es fonen amb el so del jazz constituint un únic missatge», fa l'ullet a la música zíngara, al klezmer, al tango, al boogaloo i al funky.

Durant la presentació en el Real Jazz de Vila-real, al clarinetista, compositor i director Chema Peñalver l'acompanyarà el mateix grup d'artistes integrants en l'enregistrament dels dotze temes del seu nou projecte: Jesús Jiménez i Borja Saura, al violí; Miguel Falomir, viola; Anna Pitarch, al violoncel; David Catalán, guitarres, i Natxo Navarro, contrabaix i baix elèctric.

Sophisticated clarinet (Sedajazz Records, 2019), gravat entre el 26 i el 27 de juliol de 2019 a Vila-real i produït per Cafè Swing Produccions i el mateix Chema Peñalver, s'escoltarà per primera vegada en la sessió inaugural del festival de jazz de Vila-real. Juntament amb Peñalver, el Real Jazz comptarà amb la presència de JPMB, Ales Cesarini & Payoh Soul Rebel, Bluet, Viktorija Pilatovic, Albert Sanz Trio, Jove Big Band de Sedajazz i Roxane Arnal.

Més informació del Real Jazz: Festival de Jazz de Vila-real