La World Robot Olympiad de LEGO reuneix més de 40 equips de joves a l'UJI

04/06/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha acollit per primera vegada la World Robot Olympiad de LEGO, una competició de robòtica educativa d'àmbit internacional que ofereix als joves una oportunitat per a acostar-se de manera lúdica i divertida a la tecnologia i l'enginyeria.

Un total de 40 equips participants, integrats per estudiantat de centres d'infantil i primària i altres centres educatius de la Comunitat Valenciana, es van reunir al campus de l’UJI per tal de construir robots innovadors capaços de superar els reptes plantejats. D’aquesta manera, l’estudiantat participant, amb l'orientació d'un mentor, va poder aprendre i demostrar la seua capacitat de resolució de problemes, al mateix temps que van desenvolupar les seues competències personals.

Els reptes estaven orientats a resoldre problemes de la vida real i estaven inspirats en el país que acull la final internacional que en aquesta edició se celebra del 8 al 10 de novembre a Győr (Hongria) i tindrà la temàtica de les ciutats intel·ligents (smart cities).

Quant a la classificació, la categoria «WeDo» va estar encapçalada per AM BOT, de Diverbots de Dènia, seguida d'Els robots del foguet, del CEIP Manuel Foguet de Vinaròs, i SPB, del CEIP Mare de Déu de Vallivana.

En la categoria «Start» va quedar en primera posició APP Bots Gamma, de la International School de Peníscola, seguida de School Robot, del CEIP Àngel Esteban de Benicarló, i APP Bots Beta, de la International School de Peníscola.

Pel que fa a la categoria «Junior», el primer premi va ser per a Fatal Error, de Diverbots de Dènia, el segon guardó per a APP Bots Alfa, de la International School de Peníscola, i el tercer premi per a Santa María, del Col·legi Santa Maria de Vila-real.

Finalment, en la categoria «Senior» va guanyar Aula Maker, de Robòtica Castellón.

Cal destacar que tots els equips van rebre algun premi atès que també es van guardonar altres aspectes com ara els valors, la mecànica, la programació, la presentació, el treball en equip, l’estratègia, el disseny o la coordinació, entre altres.

Aquest esdeveniment ha comptat amb el patrocini de les regidories de Joventut dels Ajuntaments de Castelló, Peníscola i Almassora, Vinalab, i de diverses empreses.