Quatre investigadores de l’UJI de les àrees de Química i Psicologia apareixen en la llista de les 426 científiques més importants que resideixen a Espanya

02/04/2019 | SCP

Quatre investigadores de la Universitat Jaume I de Castelló es troben en la llista de les 426 científiques més importants que resideixen a Espanya. El rànquing de les millors científiques en l’àmbit nacional elaborat pel Grup per a la Difusió de l'Índex h (DIH) és una classificació que relaciona el nombre d'articles d’una autora amb la quantitat de vegades que aquests han sigut citats i que permet mesurar la qualitat, l'excel·lència i l'impacte internacional en la recerca.

En el rànquing, realitzat a partir de la Web of Science ISI, s'han posicionat set investigadores de Castelló, quatre de la universitat pública, una del camp de la Química (María Isabel Burguete Azcárate) i tres de l’àmbit de la Salut, en disciplines relacionades amb la Psicologia (Cristina Botella Arbona, Marisa Salanova Soria i Azucena Garcia Palacios), així com tres de l’Institut d’Aqüicultura de Torre de la Sal a la Ribera de Cabanes, que pertany al Centre Superior d’Investigacions Científiques.

En el camp de la Química Orgànica es troba María Isabel Burguete, del Grup de Química Sostenible i Química Supramolecular, que presenta un índex h de 40 i un Fh de 0,83. En l'àmbit de Ciències de la Salut, està Cristina Botella, directora del Laboratori de Psicologia i Tecnologia de l’UJI (LabPsiTec), primera en l’àrea de Psicologia Clínica, amb un índex h de 32 i un Fh d'1,23; la directora del Grup de Prevenció Psicosocial WONT, Marisa Salanova, vuitena entre les millors investigadores de Psicologia Multidisciplinària amb un índex h de 24 i un Fh d'1,09, i la investigadora del LabPsiTec, Azucena García Palacios, qui amb un índex h de 23 i un Fh d’1,05 es posiciona com la segona investigadora en l’àmbit nacional en l'àrea de Psicologia Aplicada.

La base de dades DIH conté actualment informació sobre 4.025 investigadors i investigadores que treballen a Espanya, dels quals 2.329 apareixen en els rànquings en 157 àrees d’investigació amb un valor mitjà dels seus índexs h de 38. Els autors de l’estudi assenyalen que s'han inclòs en el rànquing els investigadors de l'àrea l'índex de la qual h és superior o igual a 0,5H1, sent H1 el de l'autor la producció científica del qual s'ha realitzat majoritàriament a Espanya i que encapçala el rànquing.

El Factor h (Fh) és el valor de la relació entre l'índex h d'un autor i el valor mitjà de l’índex h dels investigadors de la seua àrea amb major índex h. Es tracta d'un paràmetre establert pel Grup per a la Difusió de l'Índex h sobre la base de les diferents subàrees que estableix en el rànquing, amb la finalitat d'afavorir la comparació entre aquestes, encara que alguns autors adverteixen que pot resultar confús.

Grup per a la Difusió de l'Índex h: http://indice-h.webcindario.com/

Notícia publicada a Facebook | Twitter | LinkedIn

Altres notícies d'investigació:

L’UJI crea HaveFun a Youtube per innovar la difusió de la ciència amb la cultura dels videojocs

L’UJI ofereix tractament gratuït a través d'Internet per a superar la por a volar