Publicacions de la Universitat Jaume I presenta el llibre «Interculturalidad, salud y convivencia»

15/04/2019 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha presentat el 4 d’abril a la Llotja del Cànem el llibre Interculturalidad, salud y convivencia. Saberes, discursos y prácticas de la inmigración marroquí en Castellón, de María Lidón Escrig, de l’Escola d’Infermeria, Conselleria de Sanitat i Salut Pública, doctora per la Universitat Jaume I i investigadora externa de l'Institut Universitari de Desenvolupament Social i Pau. L’acte de presentació ha comptat amb l’assistència de Mohamed Benzagur, de l’Ajuntament de Castelló; Patxi Raga, professor del Departament de Traducció i Comunicació de l’UJI, i de l’autora.

La conflictivitat en salut en contextos migratoris confronta idees, persones, interessos i pràctiques heterogènies, però es tradueix també en múltiples espais de negociació i convivència de creences, representacions i formes socioculturals diverses d'entendre i gestionar el procés salut-malaltia-atenció. En aquesta obra s'aprofundeix en el coneixement dels sabers i pràctiques a través de les experiències i els relats de les dones i els homes marroquins amb la finalitat d'identificar i fer visibles les seues aportacions culturals a la cura de la salut i a la convivència intercultural.