Més de 240 alumnes de tot el país assisteixen en l'UJI al XII Congrés Estatal d'Estudiants d'Infermeria La rectora, Eva Alcón, ha volgut reconèixer públicament la professió d'infermeria en la inauguració del congrés

09/04/2019 | SCP

La Facultat de Ciències de la Salut UJI ha acollit, del 4 al 6 d'abril, el XII Congrés Estatal d'Estudiants d'Infermeria que ha reunit més de 240 estudiants de tot el país. Les persones participants han pogut assistir a ponències i tallers enfocats en les urgències i emergències sanitàries, per tal d'aprofundir en un tema molt sol·licitat per l'estudiantat d'infermeria. Així mateix, en el marc del congrés, ha tingut lloc un simulacre d'atenció a múltiples víctimes per accident de trànsit a l'interior del campus, amb la col·laboració del Cos Nacional de Policia, el Servei d'Emergències Sanitàries de Castelló, el Consorci Provincial de Bombers de Castelló i Creu Roja Castelló.

La rectora de l'UJI, Eva Alcón, ha sigut l'encarregada d'inaugurar el congrés al costat d'Alicia Andújar, presidenta de l'Associació Estatal d'Estudiants d'Infermeria; Eladio Collado Boira, vicedegà del grau d'Infermeria de l'UJI, i Anaïs Gutiérrez Blanch, representant del Comitè Organitzador del congrés. Alcón ha explicat l'aposta de la Jaume I per l'àmbit de la salut, un dels aspectes més crítics i importants de l'Estat del Benestar, i ha volgut reconèixer públicament aquesta professió. «La vostra labor és bàsica per a interactuar amb la resta dels professionals sanitaris i garantir unes cures integrals i de qualitat. Es tracta d'una pràctica sanitària cordial, realitzada amb el cor, amb l'emoció de cuidar els altres, especialment en les situacions més crítiques i urgents, les de la primera actuació, després d'un accident o una catàstrofe».

«I en aquest treball, a més de solucionar problemes de naturalesa física, els infermers i les infermeres heu d'atendre qüestions de dimensió psicològica i social. Només així es pot comprendre la situació que està vivint una persona malalta i ajudar-la en un sentit integral. Això també requereix gran capacitat d'escolta i empatia», ha destacat la rectora, qui s'ha mostrat convençuda que «els coneixements pràctics que adquirireu en aquest congrés alimentaran la vostra curiositat intel·lectual i us ajudaran en l'aprenentatge de la professió que heu triat».

El Congrés Estatal d'Estudiants d'Infermeria ha centrat aquesta edició en les emergències i les urgències sanitàries. Aquestes situacions a vegades poden veure's afectades per la inseguretat, la desesperança, problemes en la salut física, experiències individuals, la interacció social, etc. Per tot això, es fa necessari dotar els futurs professionals d'infermeria, i al seu torn la joventut espanyola, dels coneixements que puguen influir a posseir una bona preparació per a les urgències i emergències. En grans línies, l'objectiu és facilitar que empreses, entitats, òrgans de representació i estudiants s'unisquen una vegada més per a aconseguir una finalitat comuna: tenir una generació d'infermeres i infermers millor preparada que mai.