La Llotja del Cànem acull l'exposició fotogràfica «MÁS» de David Salcedo

11/03/2019 | SCP

•  exposicio-llotja-mas _S9B5837

Foto: Àlex Pérez

La Llotja del Cànem de la Universitat Jaume I acull fins al 20 d’abril l'exposició fotogràfica MÁS de David Salcedo. En MÁS, projecte guanyador del Premi Nou Talent FNAC de Fotografia, David Salcedo fa un exercici d'exploració artística relacionant imatges aparentment inconnexes. El resultat és una sèrie de díptics que dialoguen fluidament entre si, trobant un sentit poètic a escala individual i una lectura onírica del treball en el seu conjunt.

En aquesta sèrie l'autor ha anat desxifrant el llenguatge de cada imatge, aparentment senzill, però ple de complexitats. Evitant l'atzar en la unió de cada fotografia, ha provocat un diàleg fluid entre aquestes. Salcedo aconsegueix, d'aquesta manera, suggerir ambients i situacions dins d'una proposta tancada i coherent, però de significat obert. Són deu històries que parlen per si soles i entre si, on és l'espectador qui ha de trobar i crear les seues pròpies relacions.

David Salcedo (Caravaca de la Cruz, Múrcia, 1981) va estudiar fotografia en l'Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC) i es va especialitzar en fotografia de viatges i d'autor. Les seues imatges s'han exposat de forma individual en la llibreria Kowasa, a més d'altres centres expositius de Barcelona, Girona, Granada, Múrcia, Gijón, Orense i la Corunya. Ha participat també en diverses mostres col·lectives, entre les quals destaquen les del col·lectiu Calle 35, del qual és membre. A més, ha guanyat diversos premis i beques.