FACSA lliura 24 beques a alumnat de l’UJI resident a Castelló L'Ajuntament de Castelló de la Plana ha acollit aquest matí l'acte de lliurament de les Beques FACSA per al curs 2018/2019

12/03/2019 | SCP

L'Ajuntament de Castelló de la Plana ha acollit aquest matí l'acte de lliurament de les Beques FACSA a un total de 24 estudiants de grau de la Universitat Jaume I residents en la ciutat. Les beques, impulsades per l'empresa FACSA i l’UJI, volen ajudar amb el pagament de la matrícula universitària de l’estudiantat de grau empadronat a Castelló de la Plana.

L'acte ha comptat amb la presència de l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el president de FACSA, Enrique Gimeno; la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, el gerent de la Fundació General, Juan Antonio Bertolín, i el cap de servei d'Aigües Potables de FACSA, Manuel Breva, que han fet el lliurament del xec i han traslladat l'enhorabona a cadascuna de les persones becades i les seues famílies.

Les beques, dotades amb un pressupost de 22.042 €, pretenen donar suport a universitaris de Castelló de la Plana que per la seua situació econòmica puguen tenir dificultats per a fer front a les taxes universitàries vigents, afavorint la formació de l’estudiantat a la Universitat Jaume I.

La convocatòria ha rebut 57 sol·licituds, de les quals finalment s'ha becat 24 estudiants, 10 de primer curs de grau i altres 14 de segon curs i posteriors. Vuit pertanyen a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques; vuit a la Facultat de Ciències Humanes i Socials; cinc a la Facultat de Ciències de la Salut; i tres a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals.

L’import màxim per a cada estudiant ha sigut de 1.000 €, cobrint l'import total de la matrícula si l'import era inferior. Per a la concessió d'aquestes beques s'han tingut en compte tant criteris acadèmics com econòmics.

El president de FACSA, Enrique Gimeno, ha ressaltat la voluntat ferma de l’empresa de col·laborar en la promoció del coneixement i l’educació com a garantia de progrés i millora del benestar social i ha animat l’estudiantat universitari a «ser persistent en l’esforç i el camí cap a l’excel·lència».

Per la seua banda, la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha agraït a l’empresa FACSA i al seu president, Enrique Gimeno, «el seu compromís per Castelló i la seua gent, i, sobretot, el seu compromís per l’educació pública que representa la Universitat Jaume I». «Entre tots estem avançant cap a l’equitat i la igualtat real d’oportunitats, però encara queda molt per fer. Enguany, en aquesta convocatòria de beques es van admetre 46 sol·licituds, de les quals s’han pogut becar 24 persones, però altres 22 s’han quedat fora. Això significa que hem de seguir avançant per aquest camí, buscant la col·laboració de més empreses, de la societat en el seu conjunt, per a fer, de veritat, que la Universitat Jaume I siga una universitat pública, una universitat de tot el poble de Castelló».

Per a finalitzar, l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha valorat la implicació del sector privat en la promoció del talent a través d’aquestes beques. «És important que tant institucions públiques com empreses apostem per aquells i aquelles estudiants que s’esforcen per aconseguir l’èxit acadèmic: són els que treballaran en la construcció d’una societat millor», ha subratllat Marco.

Altres notícies:

Un seminari de la Càtedra FACSA explica l'aplicació pràctica del modelatge de fluids a l'interior de mitjans porosos en pous de petroli o inducció de sismes