L’UJI, seu de les Jornades d’Estudiants de Medicina

29/10/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha sigut la seu de les LXXXIV Jornades Estatals d'Estudiants de Medicina (JEEM), que s’han celebrat del 24 al 27 d’octubre a la Facultat de Ciències de la Salut. La inauguració de les jornades ha sigut a càrrec de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Rafael Ballester; el vicepresident del Consell Estatal d’Estudiantat de Medicina, Daniel Sánchez; la vicepresidenta del Col·legi de Metges de Castelló, Ester Picazo, i el president del comitè organitzador, Alejandro Viciano.

En la trobada, organitzada per la Germanor Castellonenca d'Estudiants de Medicina (HCEM) per encàrrec del Consell Estatal d'Estudiants de Medicina (CEEM), s’ha parlat de la realitat social sobre igualtat efectiva de gènere i del Sistema Nacional de Salut, així com de la formació sanitària especialitzada.

La rectora ha agraït al CEEM que haja triat l’UJI com a seu per a la celebració d'aquesta trobada estatal per primera vegada, ja que gràcies al treball desenvolupat per la Germanor Castellonenca d'Estudiants de Medicina «hem situat l’UJI en el mapa de les Facultats de Medicina a Espanya». També ha explicat que «la vida universitària implica una responsabilitat com a futurs ciutadans i professionals» i ha mostrat la seua satisfacció perquè tots els assistents «heu començat ja a exercir-la a través del moviment associatiu estudiantil. La reivindicació dels drets i els deures dels estudiants, l'activisme, la consciència social, la participació i el sentit crític són aspectes fonamentals de l'esperit universitari».

Eva Alcón ha posat l'accent que aquestes jornades aborden temes com la reivindicació de la igualtat real entre homes i dones, o la importància de les cures pal·liatives en totes les etapes vitals. «El tema de la igualtat efectiva de gènere és especialment crític en l'àmbit de la Medicina, on les dones representeu prop del 70% de l'alumnat, però solament ocupen dos de cada cinc places de docents titulars, i una de cada cinc càtedres. La realitat professional no és molt millor, ja que solament quatre dels 52 col·legis provincials estan liderats per doctores. És hora trencar el cristall del vostre sostre. Juntes i junts podem fer-ho. Hem de fer-ho. I estic segura que l'Assemblea de Castelló contribuirà en gran manera a fer-ho», ha conclòs la rectora.

Cal recordar que la CEEM és una associació integrada per una representació de l'alumnat de Medicina de cadascuna de les facultats d'Espanya i les conclusions de la seua assemblea general, que s’ha realitzat durant les jornades en l’UJI, s'enviaran a totes les institucions relacionades amb l'àmbit de la Medicina i l'Educació per la seua presentació, defensa i debat, com el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport i el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.