Castelló s’ompli de ciència amb el festival «Pint of Science»

30/05/2018 | SCP

Castelló ha acollit per tercera vegada el Festival Internacional de Ciència «Pint of Science», una trobada per a acostar la ciència a la societat, que a Espanya ha celebrat la quarta edició,  i que s’ha desenvolupat durant tres dies en els bars de 56 ciutats del país.

Les xarrades, pensades perquè els científics de Castelló donen a conèixer a la societat les recerques que estan duent a terme en centres i institucions locals, s’han realitzat en The Temple Bar i han tingut un gran èxit de públic amb més d’un centenar d’assistents per dia.

El primer dia de festival, Maite Roca, de la Universitat Jaume I, ha parlat de les reaccions químiques al ciberespai, mentre que Juan Carlos Navarro, de l’Institut d'Aqüicultura Torre la Sal, adscrit al CSIC, ha explicat com es crien els peixos per a menjar. A més s’ha realitzat un Taller d'Òptica a càrrec del Grup d'Òptica de Castelló (GROC), ja tradicional en les dues anteriors edicions.

En la segona jornada, Vicent Palmer, de l’UJI, ha parlat sobre matemàtiques amb una xarrada titulada «La geometría del eterno retorno». En acabar, Conrado Martínez, vicedegà de la Facultat de Ciències de la Salut ha abordat la genètica dels europeus i les sorpreses que ha dut aquesta qüestió recentment. També s’ha realitzat una lectura de poemes de caràcter científic per part d’Elena Denia.

Per a finalitzar amb el festival, Isabel Pérez Arjona, castellonenca que treballa al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València ha explicat com la mar és menys silenciosa del que creiem, amb una xarrada titulada «De peixos i sorolls». Per acabar, María Ibáñez, de la Universitat Jaume I, ha parlat sobre el consum de les noves substàncies psicoactives i la seua perillositat. Així mateix, els assistents han pogut gaudir del monòleg d’Alberto Vivó, membre de Big Van Ciencia.

El festival «Pint of Science» se celebra de forma simultània en 20 països de gairebé tots els continents, en bars de més de 272 ciutats, sent Espanya el país amb més seus (56 ciutats, 308 esdeveniments en 105 bars, i prop de 700 científics).

El festival a Castelló ha estat organitzat per un equip encapçalat per Roger Sanchordi amb els investigadors de la Universitat Jaume I Silvia Ferrer, Ferran Martínez-García i Victoria Pastor, així com d'altres universitats, com Josep Planelles i Elena Denia. L'esdeveniment ha comptat amb el patrocini nacional de Investigación y Ciencia, Vadillo Asesores i FMC.

Vídeos de les xarrades