La Junta Electoral de l’UJI proclama definitivament les candidatures a Claustre i Rectorat i dóna inici a la campanya electoral

04/05/2018 | SCP

La Junta Electoral de la Universitat Jaume I ha proclamat definitivament les candidatures que es presenten a les eleccions de Claustre i Rectorat. S’inicia així la campanya electoral que s’allargarà fins dimarts, 15 de maig de 2018, un dia abans de la celebració de la votació que es realitzarà el 16 de maig, de 10 a 18 hores, encara que es podrà votar anticipadament en línia el dia 14 de maig de 9 a 21 hores.

CANDIDATURA A RECTORAT

El Rectorat serà elegit per la comunitat universitària a través de sufragi directe, lliure, secret i ponderat per sectors de la comunitat universitària. Els coeficients són: 51% de professorat doctorat dels cossos docents universitaris; 11% de la resta de personal docent i investigador; 25,5% per l’estudiantat i 11,5% per al personal d’administració i serveis. Només s’ha presentat una candidatura, la de la catedràtica de Filologia Anglesa, Eva Alcón Soler.

Eva Alcón ha presentat el programa electoral de «Candidatura per l’UJI» i el seu equip de direcció en un acte que s’ha celebrat el 26 d’abril. Alcón ha definit el seu programa com «il·lusionant per a combatre el desànim que regna en les universitats en general, però també realista» i ha explicat que és un projecte inclusiu que contempla la diversitat i pluralitat del campus amb accions adreçades a tots els col·lectius. A més, ha destacat que la gran fortalesa del programa és que ha sigut elaborat de forma participativa i consensuada amb tota la comunitat universitària.

En la presentació, la candidata a rectora s’ha definit com una persona de diàleg i consens, amb capacitat de treball i determinació i ha apuntat que «el fet que l’UJI tinga la primera rectora és motiu de satisfacció perquè podem contribuir a enviar un missatge a la societat trencant estereotips i reivindicant la capacitat professional de totes les dones».

Pel que fa al programa, Alcón ha destacat com a punts principals el foment de la participació de l’estudiantat i l’actitud reivindicativa dels seus drets; la revisió amb responsabilitat de l’oferta de graus i màsters; la innovació educativa i l’ús de les TIC per a la millora docent; l’incentiu i reconeixement de la generació de coneixement; l’enfortiment de les accions de solidaritat i voluntariat i la incorporació dels Objectius del Desenvolupament Sostenible a la gestió; l’avanç en l’ús de la llengua pròpia; la simplificació i reducció de la càrrega burocràtica, així com la consolidació del campus i fer-lo més habitable i sostenible.

Alcón també ha presentat el seu equip de direcció, format per nou vicerectorats i una secretaria general, del qual ha destacat que és paritari, perquè la universitat deixe de visualitzar-se en masculí, i amb una combinació d’experiència i joventut per a donar un nou impuls a la universitat.

L’equip està format per Ximo Gual, en el vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Professorat; Isabel García, en el vicerectorat d’Estudis i Docència; Jesús Lancis, en el vicerectorat d’Investigació i Transferència; Inmaculada Rodríguez, en el vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social; Pilar Safont, en el vicerectorat de Promoció Lingüística i Igualtat; Joan Antoni Martín, en el vicerectorat d’Internacionalització i Cooperació; Carmen Lázaro, en el vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals; Rafael Mayo, en el vicerectorat de Campus i Vida Saludable; Modesto Fabra, en el vicerectorat de Planificació, Coordinació i Comunicació, i Cristina Pauner, en la Secretaria General.

CANDIDATURES A CLAUSTRE

En el sector del PDI doctor amb vinculació permanent i pertanyent a cossos docents universitaris, s’han presentat dues candidatures col·lectives: Profesorado Independiente Alternativo-PIA (amb 12 membres a la llista) i Candidatura per l’UJI (amb 71 membres) i cinc individuals. En el sector de PDI no doctor, personal contractat i ajudant, hi ha dues candidatures col·lectives (Profesorado Independiente Alternativo-PIA i Candidatura per l’UJI) i una individual; en el sector de becaris una candidatura conjunta (Candidatura per l’UJI) i en el sector de personal d’administració i serveis (PAS) s’ha presentat una candidatura conjunta (Un Pas Endavant) i 12 individuals.

Pel que fa a l’estudiantat, són tres les candidatures que es presenten a les eleccions per a la renovació de la representació de l'alumnat al Claustre de la Universitat Jaume I. Per part de Som Universitat/Somos Universidad integren la llista 27 candidats i candidates; SAÓ UJI presenta 28 candidats i candidates, i Plataforma Estudiantil, que presenta 27 candidats i candidates.

El cens per a les eleccions a Rectorat i Claustre és de 15.652 persones: 427 corresponent al professorat funcionari doctorat; 949 de PDI no doctorat, personal contractat i ajudant; 619 becaris i becàries; 12.989 membres de l’estudiantat i 668 membres del personal d’administració i serveis. El nombre de claustrals que cal elegir són 71 en el sector de PDI funcionari; 14 per la resta de PDI; 1 becari o becària; 37 representants de l’estudiantat i 16 del personal d’administració i serveis.

www.vota.uji.es #UJIvota

Altres notícies:

Les Juntes de Centre trien els nous degans en dues de les tres facultats i la directora de l'Escola de l’UJI

El Consell de l’Estudiantat de l’UJI anima a l’alumnat a participar en les eleccions amb la campanya «Actúa, Join the UJI, Participa»