Destaca supera en un 25% les visites de 2014 La fira augmenta fins a 7.500 el nombre de visitants i es consolida com el primer esdeveniment de transferència de coneixement a la Comunitat

19/12/2016 | SCP

La Fira Destaca ha conclòs amb més de 7.500 visites en la segona edició celebrada del 21 al 25 de novembre. Aquest nombre suposa un 25% més de visitants que el 2014, quan es van rebre 6.000 persones. Amb aquest augment, la Fira Destaca es consolida com el primer esdeveniment de transferència de coneixement de la Comunitat Valenciana.

El president del comitè organitzador, Juan Carda, ha sigut l'encarregat de clausurar el certamen i ha comentat que «el balanç és més que positiu, però seguirem treballant perquè millore la tercera edició. Gràcies a les administracions i empreses que han confiat en una trobada com aquesta, que ha de servir per a posar les bases d'un canvi de model en la societat vila-realenca, provincial i autonòmica».

Carda ha efectuat un balanç dels nombres que ha deixat Destaca 2016, amb més de 5.000 visites de professionals en la zona expositiva i 2.500 d'estudiants que han passat per la zona de divulgació. A més, les conferències que s'han llançat en streaming han obtingut més de 500 visualitzacions. Cal recordar que aquestes conferències estaran disponibles en la web, per la qual cosa es podran veure per més persones interessades. Destaca ha comptat amb un total de 21 conferenciants i 23 exhibicions en el Becsa Innovation Showroom.

A més, 15 joves investigadors han participat en el concurs que ha premiat amb 1.500 euros Nuno Miguel Araújo pel seu projecte d'utilització de la «Proteòmica en l'anàlisi de la biocompatibilitat de materials»; 1.000 euros per a Martín Sánchez per la seua «Eina per a avaluar la intel·ligència emocional en les organitzacions i les empreses» i 500 euros per a Nacho Miralles per «Smart Beetle» per la seua orientació a la ciutadania. Així mateix, el Centre de Negocis Efecte Vila-real ha lliurat dos reconeixements a alumnes del Màster en Creació de Noves Empreses Internacionals, que s'ha impartit per primera vegada i en línia a la Universitat Jaume I.

Per la seua banda, el networking B2B ha obtingut més de 100 inscripcions i ha deixat més de 70 reunions entre empresaris i investigadors. Carda ha destacat que «moltes de les empreses participants ens han mostrat la seua satisfacció per la gran quantitat de contactes interessants que ha proporcionat la fira, molts ja han fructificat en col·laboracions i transferència de tecnologia. Els altres esperem que ho puguen fer en un futur molt proper, perquè aquesta és la idea per la qual va nàixer Destaca i per la qual tan dur hem treballat».

Quant al món virtual, la web de Destaca ha duplicat les visites del 2014, amb 6.000 en el mes de novembre, i ha igualat el nombre de visitants únics del 2015, durant aquest mateix mes. Així, es pot destacar que al voltant de 12.000 persones segueixen regularment el contingut de la web. Pel que fa a les xarxes socials, en Facebook les publicacions han aconseguit 30.000 persones i en Twitter 30.000 impressions durant l'última setmana.