21/11/2016 | SCP

Una solució per a personalitzar la compra en les màquines de cafè i de venda automàtica que permet pagar des del mòbil desenvolupada per un grup de quatre estudiants d'Enginyeria Informàtica i Matemàtica Computacional de la Universitat Jaume I. Aquest ha sigut el projecte guanyador de la primera edició del Hackathon Castelló, que s'ha celebrat durant el cap de setmana a l'Espaitec de l’UJI amb un gran èxit de participació. El jurat de la trobada de programadors també ha premiat les solucions per a altres dos reptes (un videojoc i l'«Internet de les coses»), relacionats amb l'activitat de les tres empreses impulsores de la cita: Nayar Systems, Cuatroochenta i IoTsens.

Els guanyadors s'han repartit 2.250 euros en premis i, juntament amb els vora 70 participants, han desenvolupat una experiència molt enriquidora, compartint i posant a prova els seus coneixements. Així, la cita assoleix l'objectiu de fomentar el desenvolupament col·laboratiu de programari i maquinari i generar un ecosistema de creativitat que contribuïsca a situar Castelló com un referent de la innovació i les noves tecnologies.

El primer premi (1.500 euros) ha sigut per a «Macro Machines», una solució que responia al repte de missatgeria instantània entre màquines fent un ús innovador de Nexus. El projecte presentat per un grup d'estudiants de l’UJI permet que la comanda d'una màquina de cafè o de venda automàtica s'adapte al gust de l'usuari, que a més pot pagar la comanda des del telèfon mòbil. El segon premi (500 euros) ha sigut per a «Red Moon Games», un videojoc space shooter en 3D desenvolupat amb Unity i Photon; i el tercer (250 euros) «IoT», una solució d'Internet de les coses per a detectar el grau d'humitat i poder activar el reg.

El jurat ha destacat l'«elevat nivell dels projectes», així com la «participació d'alumnes de primer i de segon de carrera sense coneixements previs d'alguns programes amb moltes ganes d'aprendre «i el gran interès que estan despertant els videojocs».

La segona edició, assegurada

Les empreses impulsores del Hackathon Castelló han confirmat durant el lliurament de premis que l'èxit d'aquesta primera edició assegura la continuïtat de l'esdeveniment el 2017, per al qual es partirà de l'experiència d'aquest primer any per a millorar-ho i fer-ho encara més atractiu als participants. Enrere queden quatre intensos dies, que van començar amb la intervenció del gurú de la ciberseguretat Chema Alonso i la taula redona sobre el sector tecnològic en la província, ambdues celebrades al CEEI, a més d'una trobada entre empreses, col·laboradors i institucions en Kitchen Lab que va servir per a acostar postures amb vista a la cohesió del sector en la província.

La primera edició del Hackathon Castelló ha pogut desenvolupar-se amb èxit gràcies al suport de les institucions (Espaitec, Universitat Jaume I, CEEI, Generalitat Valenciana, Diputació de Castelló i Ajuntament de Castelló), els socis tecnològics (Telefónica i Eleven Paths) i els col·laboradors (Facsa, Kitchen Lab, Espacio Base i Betabeers Castellón). IoTsens, Nayar Systems i Cuatroochenta esperen poder ampliar el ventall de col·laboradors per a la pròxima edició perquè la cita seguisca creixent i donar encara més visibilitat a l'ecosistema d'innovació i noves tecnologies de Castelló.

Altres notícies:

L'empresa d’Espaitec Continuum Security llança la primera plataforma gratuïta de ciberseguretat contra els riscos del programari

Vint-i-tres alumnes de l’UJI inicien el programa d'innovació i emprenedoria Akademia You Project