Empreses col·laboradores i famílies coneixen el campus de l'UJI

23/03/2018 | SCP

•  visites-empreses Puertas_Abiertas_5-16DLL04

Jornada de portes obertes per a les famílies. | FOTO: Damián Llorens

•  visites-empreses Visites_25_anys_16DLL068_in

Visita de les empreses. | FOTO: Damián Llorens

Les empreses col·laboradores de la Universitat Jaume I han tingut l’oportunitat de conèixer millor el campus, les seues instal·lacions i els instituts universitaris a través del Programa de Visites organitzat per la Unitat de Suport Educatiu de l’UJI amb la col·laboració del Servei de Comunicació i Publicacions i de l'Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic. Un total de 22 responsables d’empreses i fundacions col·laboradores de la Universitat han participat en algun dels sis itineraris realitzats en el marc del 25 aniversari de l'UJI. En concret, les visites han comptat amb la participació de tècnics i directius de les empreses BECSA, Torrecid, Ferro Spain, CERACASA i de la Fundació Dávalos-Fletcher.

Els recorreguts es van iniciar el passat 5 de maig amb una visita guiada per l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües i pels Serveis Centrals d’Instrumentació Científica. En tots els recorreguts, els responsables de les empreses van estar acompanyats pels directors i investigadores dels respectius instituts, així com pels responsables de les infraestructures visitades. El dia 10 de maig els assistents van poder conèixer l’Institut Universitari de Noves Tecnologies de la Imatge i els Laboratoris de Robòtica. El 12 de maig un total de set participants van visitar l'Institut Universitari de Materials Avançats i l’Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica Agustín Escardino.

Les visites es van completar amb recorreguts vinculats a Ciències Jurídiques i Econòmiques, l’Espaitec i les instal·lacions de Ciències de la Salut. En concret, el 17 de maig es va visitar l’Institut Interuniversitari d’Economia Internacional i l’Institut Universitari de Dret del Transport, y el 23 de maig les instal·lacions de Salut i el Servei d’Experimentació Animal. Finalment, el 24 de maig els assistents van poder conèixer les dependències del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial (Espaitec).

En tots els casos, la visita es va començar amb un acte de benvinguda presidit per algun vicerector de la universitat, entre els quals hi va haver la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla; i el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner, a més del degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Rafael Ballester. Els actes de benvinguda també han comptat amb la presència d’Olga Carbó, coordinadora del Programa de Visites, i de diferents representants del Servei de Comunicació i Publicacions, de l'Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic i de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques. A través del Programa de Visites s’ha convidat a participar 57 empreses i institucions col·laboradores de la Universitat.

Jornades de Portes Obertes «En família a l’UJI»

Un total de 373 persones van participar en la I Jornada de Portes Obertes «En família a l’UJI» organitzada pel Vicerectorat d’Estudiants Ocupació i Innovació Educativa de la Universitat Jaume I amb motiu del 25 aniversari de la creació de la universitat pública de Castelló.

Els participants, procedents de les províncies de Castelló, València i Tarragona, van gaudir d’una vesprada d’informació i orientació acadèmica universitària dirigida a pares, mares i alumnat de segon cicle d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau superior. L’objectiu era donar a conèixer tot el que ofereix l’UJI per a aconseguir la formació integral del seu alumnat i facilitar així el procés de presa de decisions de l’estudiantat preuniversitari.

La jornada es va iniciar amb una presentació institucional i una xarrada informativa als assistents que després van triar un dels quatre itineraris alternatius, un per cada centre, que els va permetre conèixer l’oferta formativa d’aquest i visitar les seues instal·lacions específiques.

En aquestes I Jornades de Portes Obertes en família, les titulacions que més interès van despertar van ser Medicina, Psicologia, Publicitat i Relacions Públiques, Disseny i Desenvolupament de Videojocs, Traducció i Interpretació, Mestre/a d’Educació Infantil i Mestre/a d’Educació Primària.

Fotografies de les visites de les empreses