L’Escola lliura els diplomes de la dissetena promoció d’Enginyeria Industrial i la primera del Màster en Enginyeria Industrial

02/05/2016 | SCP

•  ingenieros-industriales _MG_9560in

Acte de lliurament de diplomes. | FOTO: Àlex Pérez

L’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals ha celebrat el lliurament de certificats de la XVII promoció d’Enginyeria Industrial i la primera promoció del Màster en Enginyeria Industrial de la Universitat Jaume I. En total s’han atorgat 59 diplomes a l’estudiantat que ha finalitzat la titulació entre l’1 d’abril de 2015 i el 5 d’abril de 2016 i tres certificats als primers egressats del màster.

Així mateix, s’ha lliurat el premi al millor projecte final de carrera, dotat amb 1.000 euros, del segon concurs organitzat pel Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana a Castelló que ha recaigut en l’estudiant Pablo Peñarrocha Lafuente.

A l’acte ha assistit el rector de l’UJI, Vicent Climent; el director de l’Escola, Joaquin Gual; la directora de la titulació, Ana Piquer; el coordinador del màster, Ramón Cabello; el president del Consell Social de l’UJI, José Luis Breva, i el president de Col·legi Oficial d’Enginyers Superiors Industrials de Castelló, Javier Rodríguez.

Climent ha mostrat la seua satisfacció per la graduació d’aquest estudiantat que aporta un impuls a les vocacions científiques i tecnològiques que «tanta falta fan a Espanya i a Europa». Així mateix, ha instat els titulats a «exercir la professió amb independència i ètica» i a «continuar la formació per a construir una societat basada en el coneixement».

El president del Consell Social ha comentat les bones dades d’ocupabilitat d’aquesta titulació i, en la mateixa línia del rector, ha aconsellat als nous titulats que aposten per la formació continuada; que milloren el nivell d’anglès; que investiguen i produïsquen millor i amb més qualitat, i que treballen per l’economia sostenible amb honradesa i ètica. Per la seua part, Joaquín Gual ha agraït a l’estudiantat el fet d'haver escollit la Universitat Jaume I per a la seua formació i haver apostat per uns estudis difícils, i els ha animat a mantenir el contacte amb la Universitat a través del programa d’egressats Alumni SAUJI.

Finalment, el president del Col·legi Oficial, Javier Rodríguez, ha destacat com a virtuts de la titulació d’Enginyeria Industrial la formació generalista en múltiples matèries (hidràulica, termodinàmica, electricitat, resistència de materials, etc.), la qual cosa «té una gran transcendència en la vida professional perquè l’estudiantat té la capacitat d’adaptar-se ràpidament als problemes i aplicar-hi la transposició d’idees».

Per a finalitzar l’acte, José Miguel Muñoz Veiga, expert en aigua i medi ambient i promotor del clúster de seguretat industrial de la Comunitat Valenciana, ha oferit la conferència «La necessària reindustrialització de la Comunitat Valenciana», en la qual ha posat de manifest l’important paper dels enginyers per a aconseguir una societat més justa i amb millors oportunitats. «El paper de la indústria és clau si volem posicionar-nos en l’entorn europeu», ha afirmat.

Muñoz ha explicat que és necessària una política industrial decidida que incloga el suport de les administracions en internacionalització de les empreses, polítiques d’R+D+i i l’aplicació de les noves tecnologies en els processos productius. Així mateix, ha fet referència a una quarta revolució industrial en relació amb tecnologies com ara les dades massives, la intel·ligència artificial o la realitat augmentada. «Aquelles economies que siguen capaces de desenvolupar aquesta indústria seran els líders de l’economia mundial», ha afirmat.

Altres notícies de l'ESTCE:

Els estudiants de primer del Grau en Arquitectura Tècnica de l’UJI visiten el palau de Betxí