L’UJI commemora el Dia del Llibre amb un setmana plena d’activitats

29/04/2016 | SCP

•  dia-llibre Dia_del_Llibre_16DLL71_in

Presentació de les novetats bibliogràfiques. | FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I va celebrar el Dia del Llibre en el seu 25 aniversari amb una sèrie de trobades amb escriptors i escriptores organitzades per la Biblioteca i diverses activitats preparades per la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

El programa de conferències-col·loqui de la Biblioteca es va iniciar amb la xarrada de l’escriptora Rosario Raro, qui va assegurar que «tota obra que val la pena sempre és treball de molts, i l'autor que es crega que un llibre és solament seu està perdut en la seua egolatria». L’autora, que va parlar de la seua experiència literària i docent, es va desvincular del debat centre-perifèria assegurant que «Castelló és al centre cultural» i ja no és necessari «anar-se'n amb la maleta a Madrid».

D’altra banda, els autors Pere Cervantes i Oliver Tauste van abordar la importància d'educar per a prendre les mesures necessàries davant els riscos de la xarxa i els delictes informàtics durant la presentació del seu llibre Internet negro. Així, els agents del Grup de Delictes Tecnològics de la Policia van explicar que la publicació pretén ser un manual que servisca «com una vacuna preventiva» i eduque amb la finalitat d'evitar ser víctimes de la delinqüència tecnològica.

La sèrie de conferències també va comptar amb la participació de Julio César Cano, publicista i autor d’assajos i articles sobre gastronomia i viatges; la presentadora de televisió, Fani Grande, i Ramón Gener, conductor i director del programa televisiu «This is Opera», que va ser l’encarregat de tancar la setmana d’actes.

Gener, a través de la lectura d’un dels capítols del seu llibre Si Beethoven pogués escoltar-me, va fer una reflexió sobre la universalitat de la música. «Beethoven és el meu heroi», va afirmar, perquè «va ser el primer que li va buscar un significat a la música i va tractar d’explicar una història i qui era amb ella. Sense ell no seríem qui som ara». Així, va explicar que el veritable sentit de la música són les emocions, les evocacions i les imatges que provoca en cada persona perquè «la música és l’únic llenguatge matemàtic del món capaç de produir emocions i sentiments personals i intransferibles. La música és cadascun de nosaltres».

Els actes de commemoració també van incloure la presentació de les novetats bibliogràfiques adquirides per la Biblioteca de l’UJI a petició dels usuaris, amb més de set mil títols en el seu fons bibliogràfic del Dia del Llibre, i la lectura de fragments d'El Quixot i Ramón Llull.

Així mateix, la Facultat de Ciències Humanes i Socials es va sumar a la celebració amb diferents activitats que van posar en primer pla la lectura com a camí per a la llibertat d'expressió i la llibertat de pensament, incloent-hi contacontes, a càrrec de Pep Castellano, una visita a la Biblioteca i repartiment de llibres. En les activitats va participar tot l'alumnat i professorat del CEIP Illes Columbretes de Castelló i l'alumnat de Mestre/a d'Educació Infantil i Mestre/a d'Educació Primària de l’UJI.

Fotografies de la conferència de Rosario Raro

Fotografies de la presentació d'Internet negro

Fotografies de les activitats de la FCHS

Fotografies de la presentació de les novetats bibliogràfiques i la conferència de Ramón Gener