El Màster en Didàctica de la Música aborda en un seminari la metodologia rítmica Dalcroze El prestigiós professor Iramar Rodrigues de l'Institut Jaques Dalcroze de Ginebra ha sigut l'encarregat d'impartir el seminari

01/03/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  •  seminari-dalcroze ritmica_dalcroze

    En el seminari han participat 60 persones. | FOTO: Damián Llorens

El Màster en Didàctica de la Música de la Universitat Jaume I ha celebrat un seminari sobre la rítmica Dalcroze i la seua pedagogia en l'actualitat, impartit per Iramar Rodrigues, professor de l'Institut Jaques Dalcroze de Ginebra i una de les màximes autoritats d'aquesta escola en el món. 

En el seminari han participat 60 persones, alumnes del Màster en Didàctica de la Música i professors en actiu d'Escoles de Música de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, els quals han tingut l'oportunitat de realitzar una immersió en aquesta metodologia didàctica. 

Aquest corrent proposa una educació basada en l'expressió de la música a través del cos i la rítmica, és a dir, pressuposa que l'alumne canta, es mou, sent la música i l'executa corporalment abans del treball analític, que ha de ser el resultat d'una vivència corporal molt intensa. Així, aquesta metodologia constitueix un canvi substancial en la didàctica de la música en concebre el cos com a objecte musical i suposa un salt cap a endavant en l'educació musical tant per a futurs músics professionals com a intèrprets i docents. 

En el seminari s'ha abordat aquesta metodologia des del seu vessant més actual i modern. S'ha treballat la rítmica a través del moviment per a afavorir la motricitat, la capacitat de pensar i el poder d'expressió, tot això mitjançant l'educació de l'oïda, la improvisació i l'ús de materials com pilotes, cèrcols, teles o màscares. Així, el pedagog suís ha proposat un recorregut vivencial a través de l'expressió del cos en moviment, la seua relació amb l'espai i la motricitat. De la mateixa forma, ha treballat l'experiència de la música en grup i la seua capacitat creativa a través de la improvisació musical i corporal.

Així mateix, el ponent ha mostrat la importància que el mestre de rítmica dispose d'una paleta variada i diversa de materials per a seleccionar el més apropiat segons les seues finalitats i objectius i ha explicat que la particularitat docent de la classe de rítmica Dalcroze és la improvisació, sobretot en el piano, a través de la qual el professor adapta la música a les necessitats expressives del moment.

Altres notícies de la FCHS:

Alumnes d’Estudis Anglesos de l’UJI realitzen una visita acadèmica a la British Library de Londres

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions