Alumnat de l’UJI dissenya i construeix un monoplaça per a competir en Formula Student

14/12/2015 | SCP

•  motorsport uji-motorsport

Equip UJI Motorsport. | FOTO: Vox UJI

Un equip format per 24 alumnes de les titulacions d’Enginyeria Mecànica, Industrial, Informàtica i Disseny, Administració d’Empreses, Turisme i Economia de la universitat pública de Castelló han constituït l’Associació UJI Motorsport Research amb el propòsit de dissenyar i fabricar un monoplaça per a participar en la competició automobilística Formula Student.

El principal objectiu de l’equip UJI Motorsport és participar l’any 2016 en la prova que aquesta competició celebra a Espanya, concretament en el circuit de Montmeló a Catalunya el 26 d’agost de 2016, però també estudien la possibilitat de participar en alguna de les proves europees al Regne Unit o Alemanya en els mesos de juliol i agost.

A Espanya el primer equip de Formula Student es va crear l’any 2004, però els equips havien d’anar a competir als circuits d’Alemanya o Regne Unit fins fa sis anys que es va crear l’edició espanyola «Formula Student Spain» en el circuit català de Montmeló, en l'última carrera del qual han participat 18 equips d’estudiantat espanyol.

L’equip dirigit per Joaquim Mascarell i supervisat pel professor Kudama Habib Ameen està format per: Luis Robledo, Rubén Roig, Victoria Saldaña, Francisco José Gómez, Laura Vanoni, David Ruis, Marc Navarro, Daniel Cardin, Alfredo Angulo, Israel López, Alejandro Santo, Alberto Monzón, Aitor Colás, David Nebot, Borja Guijarro, Miruna Ioana, Fabian Ferrer, Carlos Valls, Vicente Aguilella, Andrea Falomir, Eloy Martin, Younes Saoud i Angel Martinez.

La primera competició de Formula Student es va realitzar en 1979 promoguda pel professor de la University of Houston, Mark Marshek. També coneguda com Formula SAE, és una competició entre estudiantat universitari en què els membres de l’equip dissenyen, construeixen, desenvolupen i competeixen amb un xicotet, però potent, monoplaça.

L’objectiu és simular una situació real en què una empresa de competició contracta al personal enginyer per desenvolupar un prototip. Per això el cotxe ha d’oferir elevades prestacions en acceleració, frenada i estabilitat, però també cal que siga fàcil de mantenir, econòmic i fiable, i que l’estètica i el confort siguen els adequats. Enguany el cost límit del vehicle són 35.000 euros.

Informació i contacte: www.facebook.com/UJIMotorsport

Altres notícies:

El grup GEOTEC de l’UJI tanca les accions de divulgació sobre Sistemes d'Informació Geogràfica amb el lliurament dels premis #GeoSelfieUJI