La ciència i l'oci s'uneixen en les colònies científiques de l'UJI

06/07/2015 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  •  colonies-cientifiques Colonias_Cientificas_15DLL37

    Els alumnes van tindre l’oportunitat d’aprendre de manera més pràctica conceptes de Física, Biologia, Química o Matemàtiques. | FOTO: Damián Llorens

  •  colonies-cientifiques colonias-cientificas-uji-fotos-grans-_MG_0933

    En les colònies han participat 43 alumnes de Terol, Elx, Múrcia i del Port de Sagunt, així com de diferents poblacions de la província de Castelló. | FOTO: Àlex Pérez

La vocació per la ciència ha unit al llarg d’una setmana a 43 alumnes de batxillerat en la tercera edició de les Colònies Científiques de l’UJI, organitzades pel vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa i la Unitat de Suport Educatiu. Enguany han participat alumnes de Terol, Elx, Múrcia i del Port de Sagunt, així com de diferents poblacions de la província de Castelló.

Durant cinc dies aquests futurs científics van tindre l’oportunitat d’aprendre de manera més pràctica conceptes de Física, Biologia, Química o Matemàtiques a través d’experiments i tallers, a més de rebre classes d’anglès orientades a l’elaboració de treballs científics i presentacions. «Hem donat la part més motivadora de la ciència que és la pràctica. En un taller de física hem muntat espectroscopis amb una caixa de cereals i un disc. També hem fet blandiblú en química, que ens va agradar molt, i en tecnologia hem aprés a programar un ascensor. La veritat és que ha sigut una experiència molt divertida i enriquidora» explica Mónica Fortanet del IES La Magdalena de Castelló.

Així mateix, els alumnes també van poder gaudir en les colònies de dues visites, una a l’empresa UBE per tal de conèixer un entorn real de treball, i altra al Laboratori de Robòtica de l’UJI, on van quedar fascinats amb les habilitats dels robots. Ricardo Serrano, dels Salesians de Burriana comenta que li agradaria estudiar a l’UJI i que «abans de la visita al Laboratori de Robòtica pensava estudiar Psicologia però he vist el taller dels robots i és impressionant. Ara m’he plantejat fer alguna cosa relacionada amb aquest camp».

I és que les colònies no sols han servit per a aprendre sinó també per a despertar noves inquietuds científiques en els alumnes o com a orientació per a aquells que encara estan indecisos en la seua elecció per al futur. «Vaig decidir apuntar-me a aquestes colònies perquè tracten totes les ciències i estan molt ben organitzades. Quan no saps bé el que t’agradaria estudiar t’ajuda a decidir. Jo ja sabia que volia fer alguna cosa relacionada amb la biologia però les colònies m’han ajudat a assegurar-me» explica Andrea Pomares del IES La Asunción d’Elx.

Però les colònies no han sigut tot estudi i treball. Valors tan importants com el companyerisme han regnat en totes les sessions i han fet d’aquesta experiència una oportunitat per a fer noves amistats. «Relacionar-se amb gent que té els mateixos gustos que tú sempre és bo i he fet molts amics» apunta Alicia Navarro del IES Joan Baptista Porcar de Castelló, una opinió que comparteix José Antonio Rubio del IES Eduardo Merelló del Port de Sagunt: «Jo vaig vindre a les colònies científiques pensant que seria com una setmana més de classe. Però ha sigut molt més que això per la gent, he fet amics als quals els agrada el mateix que a mi: la ciència».

Aquesta tercera edició de les Colònies Científiques ha comptat amb el patrocini de la Diputació de Castelló i la Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real i la col·laboració d’UBE i la Fundació Caixa Rural Vila-real.

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions