El graduat de l’UJI Nicolás Bordoy obté una beca de la Fundació «la Caixa» per a cursar estudis de postgrau a Suècia

14/07/2026 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El graduat en Química per la Universitat Jaume I Nicolás Bordoy Sáez ha sigut seleccionat en la convocatòria de beques de postgrau a l'estranger de la Fundació «la Caixa», un programa que té com a objectiu fomentar el talent de l’estudiantat excel·lent mitjançant l’ampliació de la seua formació en les millors universitats i centres d’investigació del món.

Nicolás Bordoy, nascut a Castelló en 2002, cursa un màster en Biofarmacèutica a la Uppsala Universitet (Suècia), on especialitza la seua formació en el desenvolupament de teràpies biològiques avançades, des d'immunoteràpies contra el càncer basades en anticossos monoclonals fins a noves estratègies de teràpia cel·lular i gènica.

Durant la seua etapa a l’UJI va adquirir experiència investigadora en el grup Joining Medicine and Chemistry, on va treballar en el disseny i l'avaluació biològica de compostos amb potencial efecte immunomodulador sobre el microambient tumoral. A més, va realitzar estades d'investigació al Centre Singular de Recerca en Medicina Molecular i Malalties Cròniques (CiMUS) de Santiago de Compostel·la i a l'Institut de Materials Avançats (INAM) de la Universitat Jaume I. Posteriorment, va ampliar la seua formació a la Ghent University (Bèlgica) i al departament d'R+D d'UBE Corporation Europe mitjançant un programa de formació industrial dual.

En aquesta edició de les beques de la Fundació «la Caixa» per a cursar estudis de postgrau a l’estranger s’han presentat 1.101 sol·licituds elegibles per a optar a una de les 100 beques del programa, atorgades en règim de concurrència competitiva. Les beques s’han lliurat en un acte celebrat a CaixaForum Madrid i presidit per Sa Majestat el Rei d’Espanya.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions