L'UJI concedeix les ajudes del programa UJI-Encultura 2026 a dotze propostes culturals

06/05/2026 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Un total de 12 projectes culturals es beneficiaran de les ajudes UJI-Encultura 2026 que concedeix la Universitat Jaume I i que estan dirigides a donar suport a les propostes dissenyades per membres de la comunitat universitària i de la societat en general, i que tenen com a objectiu la promoció de la participació de la societat en l'activitat cultural.

La convocatòria d'ajudes, impulsada pel Vicerectorat de Cultura, Llengües i Societat, arriba a la setena edició i serveix per a donar suport a iniciatives que es realitzen arreu del territori enfortint el concepte d’extensió universitària i, al mateix temps, s'estableixen com a punts de connexió de treball amb els agents socioculturals i promouen la socialització dels resultats de la proposta presentada.

Les iniciatives seleccionades es desenvoluparan durant l'exercici 2026 i abasten diferents àmbits de coneixement i culturals, entre els quals destaca l'educatiu i pedagògic. Entre les propostes vinculades a aquest sector es troben la continuació de projectes com «Art per a aprendre: un projecte artístic obert a la comunitat de Castelló»; «Cartografi-Art. Els camins de l'escola. Del viatge com a pretext formatiu en l'escola rural a les accions performatives en el territori»; o «Edició i publicació en CD de les obres per a guitarra dedicades a Rafael Balaguer», que va ser director de l'Escola Normal de Castelló. Altres de les propostes dels departaments d'educació i pedagogia seleccionades són «L'escola rural a Morella», que aprofundirà en els casos del Mas dels Llivis, del Mas de Llècua, Fàbrica Giner, Herbeset, Barri de l'Hostal Nou, Santuari de la Vallivana i la Pobla d'Alcolea, «La veu del desenvolupament: relats de vida per a construir comunitat», «Del mas al plat», vinculat al projecte del Museu Pedagògic, i «Escoles de masos».

Les iniciatives relacionades amb el patrimoni i la història també formen part dels projectes seleccionats. Entre elles es troben «Arqueologia vertical: estratègies de catalogació de jaciments arqueològics en paisatges complexos», «Projecte Centre d'Interpretació de la Plaça de Mèxic i els indians a la Salzadella», o «Viatges a la prehistòria 3.0. Canal de divulgació dels jaciments prehistòrics de Castelló».

Altres matèries com la comunicació, la música o el dret estaran presents en les propostes que es desenvoluparan durant 2026 com «(Re)inventar la Antigüedad. Ficciones artísticas, literarias y cinematográficas», «Club de Derecho & Cultura UJI» i «Música i autisme. Els instruments de Baschet recreats per a l'escola».

La vicerectora de Cultura, Carmen Lázaro, assegura que les ajudes UJI-Encultura per a projectes culturals «són un element que permet incrementar i enfortir la implicació de la comunitat universitària en la mobilització del coneixement cap a la societat i, a més, fan que la cultura es reconega com cal en el context de les funcions de la universitat i són un incentiu que serveix per a augmentar i millorar la proposta cultural de l'UJI».

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions