Una publicació sobre l'arquitectura barroca valenciana obté el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica CEA-APQ Monografies Editada per Publicacions de la Universitat Jaume I, l'obra de Gaetano Giannotta forma part de la col·lecció «Biblioteca Potestas»

12/01/2026 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La monografia La elocuencia de la arquitectura. Invención y significado de los programas decorativos del barroco valenciano (1691-1793) de Gaetano Giannotta editada per Publicacions de la Universitat Jaume I dins de la col·lecció «Biblioteca Potestas», dirigida per Inmaculada Rodríguez Moya, ha sigut una de les 48 monografies que han obtingut el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica CEA-APQ en la tercera convocatòria d'aquest reconeixement de qualitat.

Les 48 monografies que reben aquest reconeixement han superat amb èxit el procés d'avaluació i compleixen els requisits exigits pel Segell CEA-APQ quant a qualitat i transparència informativa, qualitat de la política editorial i qualitat sobre el procés editorial i d'avaluació científica.

En La elocuencia de la arquitectura. Invención y significado de los programas decorativos del barroco valenciano (1691-1793) Gaetano Giannotta analitza, amb profusió d'imatges, com entre 1691 i 1793 les esglésies i els palaus valencians, alguns en territori castellonenc, es van convertir en suports per a discursos visuals resultat d'una invenció prèvia de continguts i tipus iconogràfics, aprofundint en les personalitats que van pensar aquests missatges, en les diferents tècniques artístiques i en el significat que van adquirir per als observadors de l'època. Una obra fonamental per a comprendre la història de l'art a València i la seua contribució al Barroc internacional.
 

Mèrits d'investigació
El Segell CEA-APQ, creat i desenvolupat per UNE i avalat per ANECA i FECYT, està reconegut, des de la seua creació en 2017, com a indici de qualitat de les publicacions en l'avaluació de l'activitat investigadora, reconeixement que realitza la Comissió Nacional Avaluadora de l'Activitat Investigadora (CNEAI), i en els criteris d'avaluació dels mèrits d'investigació al·legats per a les diferents figures d'acreditació del professorat que realitza ANECA.

Ja són 123 monografies individuals les que han obtingut el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica CEA-APQ, que se sumen a les 68 col·leccions que en l'actualitat disposen d'aquesta certificació, creada i desenvolupada per UNE i avalada per ANECA i FECYT.

La desena convocatòria del Segell CEA-APQ Col·leccions s'obrirà el pròxim 7 de gener de 2026 i ja estan disponibles les bases i guia d'avaluació en la pàgina web del segell.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions