La FUE-UJI celebra l'acte central del seu 30 aniversari amb una jornada sobre reindustrialització i el reconeixement a entitats patrones L'eurodiputada Rodríguez-Piñero aborda els reptes de l'autonomia estratègica amb una conferència dirigida al teixit empresarial, social i acadèmic

31/05/2023 | SCP

La Fundació Universitat Jaume I-Empresa celebra el divendres 9 de juny l'acte central dels seus 30 anys d'història amb una jornada que inclou una conferència sobre els reptes de la reindustrialització a la Unió Europea, a càrrec de l'eurodiputada Inmaculada Rodríguez-Piñero, i el reconeixement a les entitats patrones amb més de 25 anys d'antiguitat.

S'espera l'assistència de més d'un centenar de persones a l'esdeveniment, que tindrà lloc a la seu de la Fundació, i al qual estan convidades les empreses i entitats del Patronat, altres organitzacions i col·lectius vinculats a la FUE-UJI i personal docent i investigador de la Universitat Jaume I, així com representants de la societat castellonenca.

L'acte principal, que se celebrarà a partir de les 12.15 h, serà inaugurat per Eva Alcón, rectora de la Universitat Jaume I i presidenta de la FUE-UJI; i també comptarà amb la participació, entre altres autoritats, de Rafael Benavent, president d'honor de la Fundació; Carlos Cabrera, president executiu de la FUE-UJI i David Cabedo, vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica de la Universitat Jaume I.

En la seua ponència Rodríguez-Piñero, europarlamentària i membre de la Comissió de Comerç Internacional, abordarà els reptes sobre la reindustrialització per a una transició verda i l'autonomia estratègica oberta de la Unió Europea.

Rodríguez-Piñero és una de les eurodiputades més actives a Brussel·les, especialment en la defensa dels interessos de l'economia castellonenca, acompanyant a sectors estratègics per a la província com ara el ceràmic o el citrícola per a donar resposta a les seues demandes. A més, presideix la delegació del parlament en la Comissió Parlamentària Mixta UE-Xile i la Conferència de presidents de Delegació. També és la ponent del Parlament Europeu per a les relacions comercials i d'inversió amb Mèxic i ha sigut la impulsora d'incloure la perspectiva de gènere en els acords de comerç internacional.

La jornada conclourà amb el reconeixement públic a les empreses i entitats amb una antiguitat de més de 25 anys en el Patronat de la FUE-UJI, amb el lliurament d'una figura ceràmica artesanal, obra de l'artista castellonenc Àngel Igual.

www.fue.uji.es