Dos estudiants castellonencs guanyen el tercer premi i una menció d’honor en la Fase Nacional de l'Olimpíada de Física

05/05/2023 | SCP

Els alumnes Guillem Beltrán Cerezuela, de l’IES Llombai de Borriana, i David Camacho Castilla, de l’IES Sos Baynat de Castelló, han obtingut el bronze i una menció d’honor respectivament a la Fase Nacional de la XXXIV Olimpíada Espanyola de Física, que ha tingut lloc del 27 al 30 d'abril a la ciutat de Lugo.

Els dos alumnes han representat a l’UJI després de classificar-se en la Fase Local,  organitzada pel departament de Física de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, en el Districte Universitari de Castelló el passat febrer.

La prova, organitzada pel Campus Terra de la Universitat de Santiago de Compostel·la, i patrocinada per la Diputació de Lugo, la Conselleria de Cultura, Educació, Formació Professional e Universitats de la Xunta de Galicia i altres institucions, té l’objectiu de divulgar la física, la promoció de vocacions científiques i difondre un ambient socialment favorable a l'estudi de les ciències. A més, serveix de selecció dels estudiants que participaran en les corresponents fases de la 53a International Physics Olympiad, en Tokio al juliol, i a la XXVIII Olimpíada Iberoamericana de Física, a Costa Rica en setembre.

Durant aquesta fase, l’alumnat ha hagut de superar dues proves, una experimental, on muntaven una pràctica i mesuraven i analitzaven unes quantitats físiques, i una altra part teòrica, amb la realització de tres problemes de diverses branques de la física basats en el temari d’ESO i batxillerat.

Cal destacar que en l’edició passada de l’Olimpíada Espanyola de Física, dos alumnes de Castelló també van aconseguir un tercer lloc i una menció d’honor. A més, Guillem Beltrán, que estudia 2n de Batxillerat, ja va obtindre el passat març una medalla d’or en la fase nacional de la LIX Olimpíada Matemàtica Espanyola i una de plata en l'edició de l'any passat.