La Universitat Jaume I celebra la XXV edició del Dia del Llibre amb xarrades, teatre, visites guiades i noves adquisicions bibliogràfiques

21/04/2023 | SCP

La Biblioteca de la Universitat Jaume I, el Vicerectorat d’Investigació i el Vicerectorat de Cultura, Llengües i Societat han organitzat tota una sèrie d’activitats per a celebrar la XXV edició del Dia del Llibre.

Entre aquests activitats, hui 21 d’abril, s’ha realitzat una visita a les instal·lacions de la Biblioteca i s’han presentat les noves adquisicions bibliogràfiques sol·licitades per la comunitat universitària.

Enguany, s’han adquirit 137 obres en format paper (86 novel·les, 11 llibres infantils i juvenils, tres pel·lícules en DVD, 9 guies de viatge, 12 còmics i dues obres de poesia i teatre), amb el 8% títols en valencià, i 14 novel·les en format digital, de les quals sis són en valencià.

Així, el fons de la Biblioteca permet gaudir d’un total de 6.263 títols de novel·la, assaig, poesia, teatre i literatura infantil i juvenil; 853 guies de viatge; 1.077 pel·lícules en DVD i més de 200 còmics, així com prop de 150 novel·les en format digital.

El programa d’activitats del Dia del Llibre es completarà amb un col·loqui amb l’autora Eugenia Rico sota el títol «Aunque seamos malditas (en la literatura)», hui a les 19 hores, al Menador espai cultural. A més, el divendres 28 d'abril, tindrà lloc la xerrada  «La anguila. La palabra pintada» amb la pintora i escriptora Paula Bonet, a les 19.30 hores, també al Menador.

Així mateix, en el marc d’aquesta celebració, el Paranimf ha programat l’obra «Biblioteca de sons i sorolls», d’Enric Monfort i José Antonio Portillo, un espectacle que transcorre a l’interior d’una biblioteca de fusta artesanal, del qual es podrà gaudir aquesta vesprada a les 17.30 hores i el dissabte 22 i diumenge 23 a les 12 hores.

D’altra banda, la Facultat de Ciències Humanes i Socials també s’ha sumat a la celebració del Dia del Llibre amb un homenatge al Taller d'Escriptura Creativa de l’UJI, que va començar la seua singladura fa quasi 20 anys. En l’acte, es van donar cita més d’una dotzena de participants, en representació dels més de 700 alumnes que fins ara han passat per l'Aula d'Escriptura Creativa, els quals van compartir el trajecte recorregut des de la imaginació fins a la publicació del seu llibre. A més, també va intervenir l’escriptor Pasqual Mas.