La Universitat Jaume I ret homenatge al seu personal jubilat i celebra el dia Sènior UJI amb diversos actes culturals

04/04/2023 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat el Dia Sènior UJI, amb diverses activitats culturals al Menador espai cultural, i ha retut homenatge a les 20 persones jubilades durant l’últim any. L’acte ha estat presidit per la rectora de l’UJI, Eva Alcón, qui ha estat acompanyada per la vicerectora de Cultura, Llengües i Societat, Carmen Lázaro.

La vicerectora Carmen Lázaro ha fet un recorregut per les activitats que s’han dut a terme pel Programa Sènior UJI i ha anunciat la propera convocatòria d’activitats per al curs 2023-2024.

A continuació la rectora ha fet entrega del diploma i l’obsequi de reconeixement al personal jubilat durant l’últim any.  Pilar García (PDI) i Mª José Ferre (PAS) han pronunciat unes paraules en representació del personal jubilat.

Per la seua part, la rectora ha destacat que l’homenatge al PAS i PDI jubilat de l'UJI és un acte necessari de «reconeixement públic a la trajectòria professional i la contribució que ha suposat per al desenvolupament de la Universitat».

Alcón ha subratllat que la Universitat s’ha d’entendre «com un treball en equip perquè, encara que moltes vegades la feina es desenvolupa de manera individual, la contribució que fem cadascun des de les nostres responsabilitats, té un resultat col·lectiu, que és fer créixer la Universitat Jaume I i projectar-la socialment».

Per últim, també ha destacat l’impuls al programa Sènior UJI «com a l'espai propi del  PAS i PDI que s'ha jubilat o està a punt de fer-ho i com a punt de trobada per a donar resposta a la inquietud de moltes persones que volen conservar el vincle amb la Universitat des d’un vessant diferent a la laboral».

Per a finalitzar, els assistents han pogut gaudir de dos activitats culturals. La primera ha estat l’actuació musical del grup Planakanta, que forma part de les activitats aprovades per la comissió sènior i que va proposar Mª Jesús Ibáñez, personal jubilat de l’UJI i membre Sènior UJI.

La segona activitat ha estat la visita guiada a l’exposició «Homenatge a grans artistes a través del cavall» on l’artista Miguel Galbis Silvestre, professor jubilat de l’UJI i membre Sènior UJI, ha volgut transmetre el seu reconeixement als grans artistes que han poblat la seua passió per la pintura i donar a conèixer a l'espectador el que representa per a ell l'art. «La pintura és la cerca incessant d'elements  que harmonitzen entre si i aquesta condició sempre està subjacent en les meues obres, expressant els meus sentiments i les meues emocions» ha assenyalat. L’exposició ha estat comissariada per José Luis Navarro Lizandra, professor de l'àrea de Dibuix del Departament d'Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny de l'UJI.

El programa Sènior UJI és el programa de la Universitat Jaume I per a que el seu personal jubilat puga mantenir el vincle actiu amb la Universitat, gaudir d'avantatges com quan eren PAS o PDI en actiu, seguir participant del món universitari i mantenir la relació amb la resta de membres sènior UJI.