L’equip de l’IES Almenara queda subcampió de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives L’equip representant de la Universitat Jaume I perd la final davant l’IES Misteri d’Elx

27/03/2023 | SCP

L’equip de l’IES Almenara, representant de la Universitat Jaume I a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, ha quedat subcampió de la competició d’oratòria en perdre la final davant l’IES Misteri d’Elx, equip representant de la Universitat Miguel Hernández. La fase final de la Lliga s’ha celebrat del 22 al 24 de març a la Universitat de València i ha comptat amb la participació dels 15 equips finalistes de les fases classificatòries celebrades prèviament a diferents universitats del País Valencià, Catalunya i Andorra.

Després de tres dies intensos de debats en torn al tema «Cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació?», l'equip de l’IES Misteri d’Elx s’ha proclamat campió mentre l’equip de l’IES Almenara, ha resultat segon classificat. Martina Terés López, de l’escola Creixen Terrassa, centre representant de la Universitat Autònoma de Barcelona, s'ha emportat el premi a millor oradora de la competició.

Un centenar d’alumnes provinents de 15 centres escolars han participat en aquesta competició d'oratòria, que cerca potenciar l'ús de la paraula, el diàleg i l'intercanvi d'idees, així com crear un espai de formació on s’utilitza la llengua pròpia. La fase final de la competició és la culminació d'un llarg recorregut celebrat durant tot el curs acadèmic, en què han participat 5.000 estudiants de 196 centres d'ensenyament.