20/03/2023 | SCP

La campanya de crowdfunding de la Universitat Jaume I del curs 2022/2023 orientada a aconseguir donacions per a beques i projectes d'investigació d'àmbit social, ha recaptat 25.420 euros de 164 donacions de particulars i entitats.

En concret, el 87% dels fons recaptats (22.115 euros) han sigut de donacions particulars, mentre que el 13% (3.305 euros) han sigut aportacions d'entitats mecenes i col·laboradores. També cal destacar que el 87,5% de les donacions han sigut realitzades per la comunitat universitària de l’UJI, i el 12,5% restant per entitats i persones externes.

Aquesta campanya de captació de fons a través del micromecenatge, sota el lema «Tu també hi sumes. Fes-te'n donant!», ha promogut la col·laboració solidària de la comunitat universitària i de tota la ciutadania per a obtindre els recursos suficients per a reforçar el Fons de Beques de l'UJI i per a ampliar les línies de treball en tres projectes d'investigació relacionats amb el càncer i l'Alzheimer. Pel que respecta al finançament obtingut, el projecte d'Activitat Física i Oncologia ha aconseguit 12.545 euros de 45 donacions; el projecte de Biotecnologia contra l'Alzheimer, 7.875 euros de 52 donacions: el Fons Beques UJI, 2.950 euros de 33 donacions; i el projecte Prevenció del càncer de Pell, 2.050 euros de 34 donacions.

Amb la finalització de la fase activa de la campanya, els quatre projectes ja podran iniciar la gestió dels mateixos, però la plataforma de crowdfunding de l'UJI, www.donacions.uji.es, continuarà oberta amb aquests projectes fins el final d'aquest curs acadèmic, per si alguna persona física o jurídica vol encara col·laborar amb algun d'aquests projectes universitaris.