La Universitat Jaume I i Grupo Intur creen una nova aula per al foment del turisme sostenible

22/03/2023 | SCP

La Universitat Jaume I i Grupo Intur han signat un conveni per a la creació l'Aula Intur de Turisme, un projecte conjunt que naix amb la missió de contribuir al desenvolupament del territori com a destinació turística d'èxit, a través de la promoció d’una indústria turística més sostenible.

En la signatura han estat presents la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo; i la directora de l'Aula, Rosa Maria Rodríguez Artola. Per part de Grupo Intur han assistit Myriam Gimeno, consellera delegada; Marisa Gimeno, cap del Departament de Comunicació i Màrqueting, i Jose Guillermo Berlanga, cap del Departament d’R+D i Millora Contínua.

La rectora de l'UJI, Eva Alcón, ha destacat que l'Aula Intur de Turisme suposa un nou exemple «del compromís de la Universitat per acostar al teixit social i productiu el coneixement que es genera al campus i per potenciar la divulgació vinculada a un sector estratègic com el turisme». A més, aquesta iniciativa respon també a la voluntat de l'UJI de «contribuir, amb totes les eines al nostre abast, a respondre als reptes que afronta la indústria turística en un context de profundes transformacions que exigeixen repensar el model turístic, especialment en clau de sostenibilitat».

Alcón també s'ha referit a la importància d’«establir col·laboracions estables amb el teixit social i productiu, en aquest cas del Grupo Intur, per a abordar els reptes de present i de futur d'un sector econòmic estratègic com el turisme».

Per la seua part, Myriam Gimeno, consellera delegada de Grupo Intur, ha volgut destacar el ferm compromís de la companyia amb la innovació oberta i la formació: «Amb aquesta nova aula, continuarem aproximant el talent universitari a les activitats i projectes que potencien l'estudi del turisme com a sector estratègic i generador de riquesa en el nostre entorn, a fi de suscitar noves vocacions entre els més joves».

Així mateix, Gimeno ha ressaltat la importància d'apostar per un model que se sustente sobre els fonaments de l'economia sostenible. En aquest sentit ha explicat que «hem d'afavorir amb aquesta nova iniciativa un creixement econòmic basat en la competitivitat, la tecnologia, l’eficiència i la sostenibilitat, preservant sempre els valors naturals i culturals de la destinació».

Finalment, ha posat l'accent en el privilegi que suposa poder col·laborar amb una universitat tan implicada amb el futur del seu estudiantat i ha assegurat que «la creació d'aquesta aula serà sens dubte l'inici d'un extens camí de projectes en comú».

Segons ha explicat la directora de l’Aula, Rosa Maria Rodríguez Artola, un dels primers reptes se centrarà en donar a conéixer a les organitzacions de manera particular però també a la societat en general els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

D'altra banda, l'Aula també pretén aportar solucions a tots aquells reptes que són reflex de les febleses de la indústria turística: massificació, sobredimensió, baixa rendibilitat, pèrdua de singularitat i autenticitat, banalització i deterioració dels recursos culturals i mediambientals, degeneració de les costes, treball precari, rebuig de part de la ciutadania, etc. Per a això, s’oferiran tota una sèrie d’activitats d'investigació, formació i divulgació de diferent tipus, però amb un mateix fil conductor: la sostenibilitat.