L'UJI ofereix 12 propostes formatives de teatre, dansa, música, escriptura, vídeo i fotografia en el curs 2022-2023

21/09/2022 | SCP

El Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) de la Universitat Jaume I ha organitzat dins del programa UJI-encultura formació diversos cursos i tallers per al curs 2022-2023 centrats en el teatre, la dansa, la música, l'escriptura creativa, el vídeo i la fotografia. Es tracta de 12 propostes dirigides a la comunitat universitària i al públic en general.

L'Aula de Teatre Carles Pons de l'UJI planteja per a aquest any tres propostes de 144 hores de durada cadascuna: el Taller d’iniciació al teatre; el Taller d’interpretació teatral, i el Taller d’escenes de pràctica teatral. El 14 d'octubre es realitzarà una sessió informativa per als interessats a les 19 hores a l'Aula de Teatre Carles Pons (JB2S12AA) de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

En l'apartat de dansa, l'UJI ofereix aquest curs tres tallers de dansa contemporània d'iniciació, nivell intermedi i avançat. Els tallers, de 70 hores de durada, començaran a l'octubre i finalitzaran al mes de maig amb una mostra final de curs.

En l'àmbit musical, la Universitat ofereix un Taller de cant coral i un altre de Llenguatge de jazz i big band, els dos amb matrícula gratuïta, que s’iniciaran el 3 i 10 d’octubre, respectivament. L’alumnat d’aquests tallers participarà en diversos concerts al llarg de tot el curs.

Enguany, com a novetat, el Taller d’escriptura creativa s’ha dividit en dos nivells: iniciació i avançat, per tal de donar cobertura a les necessitats de l’alumnat. Els tallers, que es desenvoluparan d’octubre a maig, consten de 70 hores de durada cadascun i estan dirigits a qualsevol persona que vulga llegir, comentar, escriure textos literaris i escoltar les veus d'altres escriptors.

En l'àmbit audiovisual, l'UJI continua un any més amb el Taller de vídeo «Trastorn visual», centrat en conceptes bàsics de l'audiovisual, que tindrà lloc del 17 d'octubre al 26 d’abril. Durant aquest taller, de 140 hores de durada, l'alumnat adquirirà els coneixements necessaris per a la realització d'un projecte audiovisual, des de la concepció de la idea fins a l'enregistrament i postproducció d'aquesta.

Per als amants de la fotografia, l’UJI ha programat el taller «Contar amb imatges. Accions i recursos per a la creació de projectes fotogràfics», del 25 d’octubre al 16 de maig. L’objectiu del taller, de 111 hores de durada, és que l’alumnat conega i aplique els recursos de narrativa visual en projectes fotogràfics, a més d’aprofundir en la formació i l’intercanvi d’experiències en un ambient de reflexió crítica. Les classes es realitzaran els dimarts al Menador espai cultural en horari de vesprada.