L’UJI presenta el projecte Patrimoni en unes jornades de la Capital Europea de la Cultura Novi Sad, a Sèrbia

22/09/2022 | SCP

El Programa d’Extensió Universitària de la Universitat Jaume I (PEU-UJI) ha presentat el projecte Patrimoni en les jornades «Llegats arquitectònics» celebrades aquest mes de setembre a Novi Sad (Sèrbia) dins del programa «Kaleidoscope of Culture», amb motiu de la designació d’aquesta ciutat com a Capital Europea de la Cultura 2022.

En les jornades, Ángel Portolés, representant del PEU-UJI en la Xarxa de la Convenció de Faro del Consell d’Europa, de la qual forma part el projecte Patrimoni, ha participat en una taula redona juntament amb Nemanja Milenkovic, CEO de la Fundació Novi Sad Capital Europea de la Cultura, i Dalibor Rozic, regidor de cultura de Novi Sad.

Així mateix, ha mantingut reunions amb representants de la Universitat de Novi Sad i de la Xarxa de Convenció de Faro, de la qual també forma part la comunitat patrimonial del Barri d’Almasani de Novi Sad, per tal de desenvolupar projectes culturals conjunts.

El projecte Patrimoni és un laboratori que treballa al territori per a revalorar el patrimoni cultural i dinamitzar la ciutadania en entorns rurals. L’objectiu és posar a disposició dels actors locals recursos formatius i d’assessorament per a donar a conèixer el patrimoni cultural i posar-los en contacte amb altres actors que treballen en l’aproximació, coneixement i apreciació d’aquest tipus de patrimoni.