El projecte ECOMAyA promou l'agermanament entre Networking Directivas i emprenedores de l'Argentina

27/09/2022 | SCP

La Fundació Universitat Jaume I-Empresa ha organitzat la trobada-debat «L'emprenedoria de la dona en el sector agroalimentari» en el marc de la visita a Castelló de María del Carmen García, coordinadora del projecte europeu de cooperació amb l'Argentina ECOMAyA. La jornada ha comptat amb la participació de l'associació Netwotking Directivas Castellón (NDCS). La Universitat Jaume I participa com a sòcia en el projecte ECOMAyA, a través del grup SOGRES, com a experts en l'àrea d'economia circular, juntament amb la FUE-UJI també com a sòcia del projecte i coordinades per la xarxa PROTER (Argentina).

La trobada, celebrada el dijous 22 de setembre a la FUE-UJI, ha reunit emprenedores i directives de Castelló, a les quals s'ha presentat el projecte ECOMAyA, «que té com a principal objectiu promoure l'emprenedoria a través d'un programa de microcrèdits per a dones, que els permeta desenvolupar tota una xarxa d'empreses basades en economia circular, especialment al voltant de la producció apícola», tal com ha explicat Gloria Serra, gerent de la FUE-UJI, en l'obertura de la trobada.

María del Carmen García, coordinadora del projecte, ha presentat ECOMAyA en representació de la xarxa PROTER de l'Argentina, entitat coordinadora del projecte. «Aquest projecte és un assoliment important per a Buenos Aires, perquè és el primer projecte finançat per la Unió Europea a la nostra província, i també és de gran importància per a l'Argentina», ha destacat García durant la seua presentació.

NDCS ha sigut representada en la trobada per la seua presidenta, Mónica Boix; Susana Pérez, directora de l'empresa de joies Le Cadó; María Bellmunt, directora de Fundació Globalis; Pilar Esquer, directora de la consultoria hutricional Habits, i Emma Bordills, gerent de la Masia Les Casotes.

Aquesta trobada ha marcat l'inici d'una col·laboració entre emprenedores de Castelló i Buenos Aires a través del projecte ECOMAyA i en forma d'una activitat de mentorització i acompanyament. «Les associades de NDCS tenen el perfil, el coneixement i l'experiència per a desenvolupar aquesta activitat en la qual guiaran aquestes dones que emprenen per primera vegada, perquè ho facen amb les majors garanties d'èxit», ha assenyalat durant la trobada Nela Gómez, directora de l'Oficina de Projectes Europeus i Internacionals de la FUE-UJI i gestora de projectes d’ECOMAyA.

El projecte ECOMAyA, finançat per la Unió Europea en el marc de la convocatòria de cooperació territorial EuropeAid, té una duració de tres anys. Durant l'any vinent durà a terme diferents activitats per a la creació d'una planta d'extracció de mel a l'Argentina, a més de la capacitació d'emprenedores en matèries d'administració, comunicació i economia circular i la seua mentoria en forma d'agermanament entre emprenedores de Castelló i l'Argentina.