Més de 120 juristes analitzen en el Congrés Internacional de Transport de l'UJI les conseqüències dels últims canvis legislatius en el sector

28/09/2022 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat la primera jornada del VIII Congrés Internacional de Transport, que en aquesta edició porta per títol «El transport davant el desenvolupament tecnològic i la globalització». El congrés, organitzat per l'Institut de Dret del Transport (IDT), reuneix fins al pròxim 30 de setembre en el Palasiet Thalasso Clinic&Hotel de Benicàssim més de 120 juristes de tot Espanya i Europa, amb l'objectiu d'analitzar les conseqüències de les modificacions legislatives recents i projectades en el sector en totes les seues modalitats: terrestre, marítim i aeri.

La inauguració ha comptat amb la presència de la rectora Eva Alcón; l'alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués; la directora general de l'Aeroport de Castelló, Blanca Marín, i la directora i el secretari tècnic de l'Institut, els professors M. Victoria Petit Lavall i Achim Puetz, respectivament.

La rectora de l'UJI ha destacat que el congrés aborda temes de màxima actualitat per a poder oferir des del dret la solució més adequada i eficient. «Assistim a canvis de gran importància, per exemple, l'auge dels drons o l'ús de vehicles no tripulats, i davant aquesta situació és necessària la concurrència de les ciències, concretament la jurídica, per a superar aquest context d'incerteses. Com a universitat, tenim la responsabilitat de generar reflexió i debat sobre aquests canvis del sector del transport, perquè les millors decisions són aquelles que es prenen tenint en compte el coneixement científic», ha assenyalat.

En la primera jornada, experts de diferents universitats d'Espanya, Itàlia i França han exposat i debatut, entorn de dues taules redones, sobre les conseqüències jurídiques de la innovació tecnològica en el sector, en particular dels nous problemes de responsabilitat derivats del sorgiment dels vehicles autònoms i la contractació a través de plataformes digitals.

Durant la jornada del dijous 29 de setembre s'analitzaran, al matí, les conseqüències de la COVID-19, especialment, la liberalització del sector i, a la vesprada, les principals novetats del transport aeri i terrestre, tant per carretera com per ferrocarril. En l'última sessió, el divendres 30, s'abordaran les principals qüestions de l'àmbit marítim i portuari. La clausura comptarà amb les intervencions del secretari general de Correus i del president de l'Autoritat Portuària de Castelló, els qui, a més, entregaran els premis IDT a les millors comunicacions.