L’UJI conclou l’edifici de la Facultat de Ciències de la Salut

18/07/2022 | SCP

La Universitat Jaume I ha conclòs l’edifici de la Facultat de Ciències de la Salut amb una inversió global de 36,6 milions d’euros, cofinançats per l’UJI i la Generalitat Valenciana. La rectora de l’UJI, Eva Alcón, i el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, han visitat avui les noves instal·lacions en un acte institucional amb motiu de la finalització de les obres.

La segona fase de la Facultat de Ciències de la Salut inclou dos mòduls, un docent i un altre d'investigació, de poc més de 8.000 metres quadrats en conjunt i que se sumen als 13.100 de la primera fase. La Facultat suma així 25 noves aules, tres de les quals són d'ús mixt i que funcionen com a laboratoris docents de Psicobiologia i dues d'Informàtica. A més, en aquests dos mòduls també se situen altres laboratoris docents com l’osteoteca, tres laboratoris de mostres i 49 despatxos individuals i cinc dobles.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha destacat que aquest edifici «és el resultat de molts esforços compartits, exemple paradigmàtic que la inversió en espais per a generar coneixement, formació de qualitat, i investigació capdavantera és la millor inversió de futur que podem fer com a societat». «En definitiva, estem davant unes infraestructures vitals com aquesta facultat», ha afegit.

Es tracta d’unes instal·lacions modernes i funcionals on quasi 2.000 alumnes cursen estudis de grau en Medicina, Infermeria i Psicologia, màsters oficials i programes de doctorat. «Els alumnes que estrenen aquesta Facultat arribaran a unes infraestructures sanitàries més avançades», ha assenyalat el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a qui l’edifici «trasllada, d’una banda, l’aspiració de progrés de Castelló i, de l’altra, una prioritat que és l’estat del benestar on la Sanitat és un pilar fonamental».

Ha passat una dècada des que es van iniciar els treballs per a habilitar la parcel·la i va començar la construcció d’aquest equipament, executat en dues fases. La primera, inaugurada en 2018, i aquesta segona amb la qual es completen els cinc mòduls que integren la Facultat: dos destinats a docència, dos a recerca i un altre a serveis.

La finalització de la Facultat, amb una superfície total de 22.000 metres quadrats, representa la culminació de l’aspiració de l’UJI per oferir estudis de salut, una reivindicació que va nàixer en la primera dècada dels 2000 i que es va materialitzar en setembre de 2011 després que la Generalitat Valenciana autoritzara la creació del centre de la Facultat de Ciències de la Salut.

Primer en la seu provisional de l’actual edifici d’Esports i Serveis Centrals i, des de 2018 en la primera fase de la nova facultat, més de 2.000 estudiants s’han graduat en Medicina, Infermeria o Psicologia des del curs 2011-2012 i més de 900 han obtingut un títol de màster universitari.