Vilafamés acull la presentació del llibre de l'UJI i Diputació «El Vilafamés foral»

06/07/2022 | SCP

L'espai cultural Quatre Cantons de Vilafamés va acollir el juny passat la presentació del llibre El Vilafamés foral. De la conquesta a l’arribada dels Borbons (1233-1707), publicat per la Universitat Jaume I, en coedició amb la Diputació de Castelló, dins de la col·lecció «Biblioteca de les Aules». L'acte va comptar amb la presència de l'alcalde de Vilafamés, Abel Ibáñez, i l'autor de l'obra, José Luis Lorenz Andrés, historiador i director de l'IES Francesc Ribalta de Castelló.

L'obra analitza, prenent com a punt de partida la conquesta de Jaume I en 1233, tots els esdeveniments que van marcar el dia a dia dels habitants de Vilafamés fins a l'any 1707, amb l'arribada dels Borbons. Aquest recorregut permet comprendre per primera vegada com va ser la lluita d'un poble singular, Vilafamés, que es comportava com la resta de viles i ciutats de la Corona d'Aragó.

L'autor també compta amb altra obra publicada per l'editorial de la Universitat Jaume I titulada El Consell i els càrrecs municipals en el Castelló dels Àustria, dins de la col·lecció «UniverCiutat».