L'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular de l'UJI premia els millors treballs de final de grau i màster

13/07/2022 | SCP

L'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular de la Universitat Jaume I ha lliurat els premis al millor treball final de grau (TFG) i al millor treball final de màster (TFM) defensats a l'UJI durant el curs acadèmic 2020-2021. En la convocatòria han participat 15 treballs que aborden temes d'actualitat i rellevància dins de la química sostenible.

Els guardonats en la modalitat TFG han sigut l'estudiant Christian Robles Peris i la tutora Beatriz Julián López pel treball titulat «Study for photoanodes for photoelectrochemical water oxidation reactions» sobre el desenvolupament de sistemes eficients en la conversió i emmagatzematge d'energia solar.

En la modalitat TFM ha resultat guanyador el treball de l'estudiant Laura Fuertes Monge i la seua tutora Eva Falomir Ventura titulat «Síntesis de derivados de tetrazol y estudio de su actividad biológica». El treball se centra en el desenvolupament sostenible de nous medicaments per al tractament de malalties entre les quals destaca l'activitat anticancerígena.

Els premis han consistit en un diploma acreditatiu i una dotació econòmica tant per a l'autor/a com per al tutor/a dels treballs.

En l'acte, el professor Santiago V. Luis Lafuente ha impartit la conferència «Química verda: un camí a l'èxit», en la qual ha posat de manifest alguns exemples industrials de canvis basats en la utilització de la química sostenible.

L'esdeveniment també ha comptat amb la participació del professor José Mata, director de l'Aula Zschimmer & Schwarz, i de Pedro Hernández, gerent de Zschimmer & Schwarz España, que ha fet lliurament dels guardons.