Les juntes de centre de l’UJI trien la directora de l'Escola i els nous degans de les tres facultats

28/04/2022 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat dijous 28 d’abril de 2022 les eleccions a deganat i direcció de les tres facultats i l'Escola. Els resultats, publicats avui amb caràcter provisional, apunten a l’elecció d’Ana Piquer Vicent com a directora de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals; Joan Antoni Martín Montaner com a degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, Francisco Javier Vellón Lahoz com a degà de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, i Eladio Joaquín Collado Boira, com a degà de la Facultat de Ciències de la Salut.

Ana Piquer Vicent és enginyera industrial per la Universitat Politècnica de València i doctora en Enginyeria Industrial per l’UJI. Professora titular del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció, ha impartit docència principalment en els graus en Enginyeria en Tecnologies Industrials, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Elèctrica i Enginyeria Química, així com en els màsters de Disseny i Fabricació i Master’s Degree in Dental Science.

En l’apartat de gestió, Piquer ha sigut fins ara vicedirectora de gestió i màsters de l’ESTCE, va ser responsable del Grau en Tecnologies Industrials fins a 2018 i secretària del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció en el curs 2011-2012. I en l’àmbit de la investigació, és coordinadora del Grup d’Investigació de Càlcul d’Estructures i Mecànica Computacional (CECOM) i la seua recerca se centra en el comportament de les estructures mixtes, concretament en la recerca de solucions constructives sostenibles usant com a base el concepte de pilars tubulars plens de formigó.

Joan Antoni Martín Montaner és professor titular d’Economia Aplicada en el Departament d’Economia. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials i doctor per la Universitat de València, es va incorporar al cos docent de l’UJI en el curs 1997-1998, després d’haver exercit a la UV durant sis cursos acadèmics. Actualment és el responsable del Vicerectorat d’Internacionalització i Cooperació i ha sigut vicedegà del Grau en Economia i director de l’Institut d’Economia Internacional de l’UJI.

La seua tasca investigadora s’ha focalitzat fonamentalment al voltant de dos temes: l'anàlisi dels fluxos de comerç intraindustrial (tesi doctoral i primers articles publicats) i l'impacte que els moviments migratoris internacionals tenen tant sobre el funcionament de les economies receptores com sobre els patrons de comerç. És membre del Grup d’Investigació d’Anàlisi Econòmica: Aplicacions d’Economia Industrial i Internacional i de l’Institut Interuniversitari d’Economia Internacional.

Francisco Javier Vellón Lahoz és llicenciat en Filologia Hispànica i també Catalana i doctor en Filologia per la Universitat de València, amb premi extraordinari. És professor titular del Departament de Filologia i Cultures Europees i actualment ocupa el càrrec de secretari de la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

És membre dels grups d’investigació en Llengües i Cultures Europees i Nous Llenguatges Literaris i Audiovisuals i també de Sociolingüística. Les seues línies d’investigació se centren en l’anàlisi dels discursos públics (periodístic, publicitari, audiovisual), el discurs divulgatiu, la sociolingüística històrica i la didàctica de la llengua i la literatura. Forma part també del grup d’innovació educativa en Espanyol com a Llengua Estrangera (GIEELE).

Eladio J. Collado Boira és professor Titular del Departament d'Infermeria. És màster en Ciències de la Infermeria i Doctor en Ciències de la Salut. Té una àmplia experiència assistencial clínica i és professor universitari des de l'any 2003. Actualment és vicedegà del Grau d'Infermeria de la Facultat de Ciències de la Salut. Director de la Càtedra d'Activitat Física i Oncologia Fundació José Soriano Ramos de l'UJI i coordinador del grup de recerca Cures i Salut. Acadèmic de número de l'Acadèmia de la Infermeria de la Comunitat Valenciana i membre del grup d'innovació educativa Ensenyament Clínic Basat en Problemes (ECLIBAP).

La seua tasca investigadora s'ha focalitzat fonamentalment al voltant de dos temes: El paper de les autocures en els pacients amb patologies cròniques i els beneficis de l'exercici físic en els pacients oncològics en tractament sistèmic de la malaltia.