L’UJI lliura les distincions extraordinàries a Inma Puig, Fernando Delgado i Lydia Cacho en un acte en què la rectora aposta pel saber científic per a garantir el progrés responsable de la societat La Universitat també distingeix el PAS i PDI amb 25 anys en actiu i lliura els premis d’Innovació Educativa i d’Investigació

08/04/2022 | SCP

La Universitat Jaume I ha lliurat les distincions extraordinàries a la infermera i cooperant Inma Puig, el periodista i escriptor Fernando Delgado i l’activista Lydia Cacho en reconeixement a la seua contribució a principis i valors que l’UJI incorpora com a principis rectors de la institució en un acte celebrat al Paranimf i en el qual també s’han entregat els pins d’argent al personal d’administració i serveis i personal docent i investigador que compleix 25 anys de servei a la Universitat, els premis a la Innovació Educativa i els premis d’Investigació.

En la seua intervenció, la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha destacat la importància d’apostar pel coneixement. «Soc conscient que no és fàcil parlar d’una societat més justa i millor en una època tan convulsa com la que vivim. Per això, precisament ara i davant d’aqueix context, hem d’apostar pel saber científic i el pensament crític, ja que sols així es podrà garantir el progrés responsable de la nostra societat», ha assenyalat.

La rectora també ha felicitat tots els guardonats per la seua contribució a fer créixer la Universitat. «L’UJI és avui una universitat consolidada gràcies a l’acompanyament del teixit social i productiu, i al treball, la implicació i la vocació de millora continua de la nostra comunitat universitària i, molt especialment, del nostre personal», ha destacat Alcón.

L’acte s’ha iniciat amb la distinció amb el pin d’argent al PAS i PDI que compleix 25 anys de servei a la Universitat. A continuació, la vicerectora d’Estudis i Docència, Isabel García, ha lliurat els premis d’Innovació Educativa en els diferents àmbits de coneixement. Així, s’ha premiat per l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals el projecte «Introducció de noves metodologies docents per a millorar la capacitat espacial de l’alumnat i augmentar la seua participació en l’aprenentatge en l’assignatura d’Expressió Gràfica»; per la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, el projecte «L’aprenentatge cooperatiu en l’ensenyament en empresa: el Lego serious play i altres jocs com a metodologia per al diagnòstic emocional»; el projecte titulat «Efectes de l’avaluació continua, la gamificació i l’aprenentatge basat en jocs en el rendiment de l’estudiantat de Psicologia», per la Facultat de Ciències de la Salut, i per la Facultat de Ciències Humanes i Socials, el projecte «Cap al TFG i més enllà: il·lusió i coordinació docent en el Grau en Publicitat i Relacions Públiques».

Per la seua part, el vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis, ha entregat el premi de Divulgació Científica, inclòs en el Pla de  Promoció de la Investigació de l’UJI per tal de reconèixer la tasca que es realitza per a apropar a la societat la ciència que es genera a la Universitat. El premi ha sigut per al grup d’investigació en aprenentatge automàtic per a entorns intel·ligents, coordinat per Óscar Belmonte i Antonio Caballer, també directors de la Càtedra Cuatroochenta d'Intel·ligència Artificial. Aquest grup ha creat, entre d’altres, Serena, un bot conversacional que facilita la localització de persones en situació de soledat no desitjada. A més, desenvolupa una intensa tasca de divulgació per a acostar la ciència a la ciutadania de manera senzilla.

D’altra banda, l’UJI ha atorgat cinc premis al Personal Investigador Jove dins del Pla 2021 de promoció de la investigació. Els guardonats han sigut: Juan Antonio García Esparza, en l’àmbit d’Humanitats; Maria José Sánchez Catalán, en l’àmbit de Ciències de la Salut; Katarzyna Patrycja Swiderek, en Ciències; Óscar Chiva Bartoll, en Ciències Socials i Jurídiques, i Héctor Beltrán San Segundo, en Enginyeria i Arquitectura.

L’acte ha finalitzat amb el lliurament per segon any consecutiu de les Distincions Extraordinàries per a reconèixer la contribució de persones o col·lectius a principis i valors que la Universitat Jaume I incorpora com a principis rectors de la institució, com el compromís social, la igualtat, la cultura, la pau i la defensa dels drets humans. En aquesta ocasió s’ha distingit Inma Puig i Vicent pel seu compromís social i per la igualtat de gènere, Fernando González Delgado, pel seu compromís amb la cultura, i Lydia María Cacho Ribeiro per la seua vàlua i lluita i els seus mèrits periodístics i literaris en l’àmbit dels drets humans. Aquesta última finalment no ha pogut assistir a l’acte per motius de salut.

Vídeo de l’acte