Vuitanta-set alumnes de segon de batxillerat participen en la fase autonòmica de l’Olimpíada de Biologia i 26 en la fase local de l’Olimpíada de Física

19/02/2022 | SCP

Vuitanta-set alumnes de divuit centres de secundària de la província de Castelló han participat divendres 18 de febrer de 2022 en la fase autonòmica de la XVIII Olimpíada de Biologia, una activitat que té com a objectius fonamentals estimular l’estudi de les ciències biològiques entre els joves, premiar l’esforç i l’excel·lència acadèmica, divulgar la biologia i servir de punt de trobada entre l’ensenyament secundari i la universitat.

La prova ha consistit en la resolució d’un qüestionari tipus test amb un centenar de preguntes sobre les assignatures de Biologia i Geologia de primer de batxillerat i de Biologia de segon de batxillerat. La selecció de finalistes, que participaran en la fase nacional organitzada per la Universitat d'Oviedo, i la publicació de resultats es realitzaran el 25 de febrer de 2022.

La fase local de l’Olimpíada de Física, organitzada pel Departament de Física amb la col·laboració de la Unitat de Suport Educatiu del Vicerectorat d'Estudiantat i Compromís Social i la Reial Societat Espanyola de Física (RSEF) ha congregat 26 alumnes de 10 centres en la prova celebrada a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, amb l’objectiu de fomentar i promoure els estudis científics, especialment la Física, entre l’estudiantat de batxillerat i formació professional.

Durant la prova, l’estudiantat ha hagut de resoldre deu qüestions curtes i un problema més elaborat sobre conceptes i aplicacions de diverses branques de la física del temari d'ESO i batxillerat. Els finalistes participaran en la fase estatal de la XXXIII Olimpíada de Física i comptaran amb el suport de la comissió organitzadora i el professorat dels centres d’ensenyament secundari implicats per a la seua preparació. Enguany, la fase nacional també tindrà un format telemàtic com l’edició de 2021, i se celebrarà el 29 d’abril de 2022.

La Universitat Jaume I podrà concedir en funció de les disponibilitats pressupostàries premis al rendiment acadèmic per al curs 2022/2023, si l’estudiantat finalista es matricula en qualsevol titulació de la seua oferta acadèmica. Així mateix, tindran la possibilitat d’incorporar-se al programa «Estudia i investiga» (http://estudiainvestiga.uji.es).

Les olimpíades acadèmiques compten amb la col·laboració de l’Aula Fundació Banc Sabadell de promoció del talent. L’objectiu és estimular l’estudi de les diferents disciplines entre els joves i premiar l’esforç a l’excel·lència acadèmica, al mateix temps que serveixen de punt de trobada entre l’ensenyament de secundària i la universitat.