02/02/2022 | SCP

La Universitat Jaume I, a través del Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social i de la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge, i amb el patrocini de l’Ajuntament de Castelló, ha convocat la primera edició dels Premis al Talent Emprenedor de l’Estudiantat de l’UJI amb l’objectiu de reconèixer les millors iniciatives emprenedores i trajectòries empresarials de triple impacte de l’estudiantat i titulats i titulades recents de l’UJI i potenciar així l’esperit emprenedor en l’àmbit universitari.

«Amb aquests premis pretenem contribuir al desenvolupament i la consolidació de les empreses creades en el sistema universitari, al mateix temps que enfortim les relacions universitat-empresa, tan fonamentals en l’actualitat», ha destacat la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social de l’UJI, Inmaculada Rodríguez.

Per la seua part, la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha subratllat la importància d’enfortir els vincles i col·laboracions institucionals «per tal d’apropar el coneixement que es genera al campus i les capacitats de la comunitat universitària per a ajudar a resoldre problemes actuals de la societat».

D’altra banda, l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha posat en valor aquesta primera edició dels Premis al Talent Emprenedor. «Amb aquests premis, estem impulsant la creativitat i la innovació i estem fomentant la vocació emprenedora de l'estudiantat de la Universitat Jaume I», ha destacat.

La convocatòria representa la posada en marxa d’una de les activitats recollides en el conveni subscrit entre l’UJI i l’Ajuntament de Castelló per a la qual es contempla un total de 125.000 euros en premis i tres categories diferents: acceleració empresarial UJI-Ajuntament de Castelló per a les millors noves empreses de recent creació, premi al talent estudiantil amb vocació emprenedora, i premi estudiantil d’idees disruptives vinculades a reptes de futur en àmbits estratègics per a la ciutat de Castelló de la Plana.

La categoria d’acceleració empresarial, amb un primer premi dotat amb 30.000 euros i fins a tres accèssits de 20.000 euros, premiarà les noves empreses amb les millors iniciatives emprenedores de triple impacte que aprofiten les xarxes de recursos locals, amb una idea innovadora, potencial internacional i viabilitat comercial.

En la categoria al talent estudiantil amb vocació emprenedora es reconeixeran els projectes amb les millors iniciatives emprenedores de triple impacte que podran ser desenvolupades en qualsevol de les branques de coneixement que es troben als plans d’estudis de les universitats espanyoles (Arts i Humanitats, Ciències, Ciències de la Salut, Ciències Socials i Jurídiques, Enginyeries i Arquitectura). En aquesta categoria es podran atorgar fins a cinc premis dotats amb 4.000 euros cadascun.

Per últim, el premi estudiantil d'idees disruptives vinculades als reptes de futur en àmbits estratègics per a la ciutat de Castelló de la Plana premiarà les millors solucions creatives que tinguen en compte els objectius ODS, que aprofiten les xarxes de recursos locals i amb impacte d’innovació en la solució. Es podran concedir fins a cinc premis de 3.000 euros cadascun.

Els premis estan finançats pels Fons Next Generation de la Unió Europea a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, per a la implementació del projecte pilot d'Agenda Urbana Castelló 2030.

El termini de presentació de sol·licituds i de la resta de la documentació requerida finalitza el 15 de febrer. Entre les propostes rebudes es sortejaran 10 subscripcions anuals a AlumniSAUJI Premium.

Més informació i bases: http://www.premisemprenedoria.uji.es/