Un total de 200 estudiants de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l’UJI participen en els actes de graduació

19/12/2022 | SCP

Un total de 200 estudiants de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques (FCJE) que han finalitzat els estudis durant el curs 2021-2022 han participat al Paranimf en els actes de graduació. Els actes han estat presidits per la rectora de l’UJI, Eva Alcón, acompanyada pel degà de la FCJE, Joan Antoni Martín, i els vicedegans i vicedeganes d’aquest centre.

En primer lloc, s’ha celebrat la graduació de l’àmbit econòmic corresponent als graus en Administració d’Empreses; Finances i Comptabilitat; Economia i Turisme; i dels màsters en Direcció d’Empreses; Gestió de la Qualitat; Gestió Financera i Comptabilitat Avançada, i Sostenibilitat i Responsabilitat Social Corporativa, que ha comptat amb l’assistència de 82 estudiants.

El professor del Departament d’Història, Geografia i Art de l’UJI Juan Bautista Ferreres ha sigut el padrí de l’acte i ha destacat que «aquesta formació us farà ser més forts per a fer front a reptes de la nostra societat, vinculats amb la resiliència, la tecnologia i les noves formes de treball, i la interdisciplinarietat». Així mateix, els ha aconsellat que siguen bons professionals i bones persones perquè «la societat actual necessita persones que generen empatia i estiguen compromeses». D’altra banda, la graduada en Turisme Lidia Navarro Manzanares i el graduat en Finances i Comptabilitat Albert Chabrera Usó han sigut els encarregats de parlar en nom de l’estudiantat.

A continuació, ha tingut lloc la graduació de l’àmbit jurídic, a la qual han assistit 118 estudiants, dels graus en Criminologia i Seguretat; Gestió i Administració Pública; Dret, i Relacions Laborals i Recursos Humans; i dels màsters en Advocacia, i Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat amb el professor del Departament de Dret Públic Antonio Fernández Hernández com a padrí. La graduada en Criminologia i Seguretat Estefanía Alegre Garrido i el graduat en Dret Mario Juan Mira Sampayo, han intervingut en representació de l’estudiantat.

Per la seua part, el degà de la FCJE Joan Antoni Martín ha assenyalat que tant l’àmbit econòmic com el jurídic són fonamentals per al bon funcionament de la societat. «Vosaltres teniu la important tasca de ser els nostres guies en un món normatiu cada vegada més complex, tan necessari però tan difícil per a la ciutadania no jurista, i guies també de persones i empreses en un context de canvi que requereix capacitat d’organització, coneixement dels mercats i destresa en eines financeres», ha apuntat. En aquest sentit, ha recordat que «el vostre èxit acadèmic ens beneficia a tots i totes, perquè una societat més formada és més conscient dels seus problemes i reptes i vosaltres podeu contribuir a afrontar-los i ser agents de canvi».

Finalment, la rectora ha felicitat els nous graduats i graduades i els que han superat els estudis de màster, així com les seues famílies «que també són partícips d’aquest èxit» i el professorat «pel seu compromís amb la formació de les generacions futures».

En la seua intervenció, Eva Alcón ha fet referència a la pandèmia que ha afectat aquesta promoció, amb les dificultats i esforç que ha suposat, però també ha posat en relleu les lliçons que ha aportat aquest període quant a la importància de la ciència, la tecnologia i la innovació per a protegir la salut; els valors de resiliència, responsabilitat personal i compromís col·lectiu, o la necessitat de generar nou coneixement per a superar els reptes ambientals, socials i econòmics.

«Vivim un temps nou que requereix respostes innovadores en tots els àmbits i aquests són aprenentatges vitals que, junt amb la vostra formació acadèmica, us serviran per a afrontar els que teniu al davant i us donaran millors oportunitats en l’àmbit laboral. També us trobareu dificultats, però els valors universitaris d’esforç, de superació i treball en equip i les capacitats i competències que heu adquirit a l’UJI aporten un valor afegit al vostre currículum. Aprofiteu-ho», ha conclòs.

Els actes de graduació estan organitzats per cada centre, en col·laboració amb el Servei de Comunicació de la Universitat Jaume I. Aquests actes, on a més de l’estudiantat i una representació del món acadèmic també estan presents les famílies dels recents graduats i graduades, pretenen reconèixer l’esforç de l’estudiantat que ha finalitzat la seua formació i donar-los l’enhorabona.

Fotografies àmbit jurídic | Vídeo de l'acte

Fotografies àmbit econòmic | Vídeo de l'acte