L'UJI i la Diputació de Castelló signen un conveni per a la realització de programes culturals

07/12/2022 | SCP

El president de la Diputació de Castelló, José Martí, i la rectora de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló, Eva Alcón, han signat un conveni a través del qual la institució provincial destinarà 130.000 euros a realitzar activitats culturals a la província de Castelló, la cooperació en programes comunitaris, l'extensió dels programes universitaris, la cooperació en accions educatives i acadèmiques i el desenvolupament d'accions juvenils i teatrals.

En concret, aquestes actuacions es faran a través de l'Aula de Mobilització del Coneixement/Enclau-UJI del Programa d'Extensió Universitària (PEU), la formació d'agents culturals del Seminari de Bones Pràctiques i el festival fotogràfic Imaginària.

La rectora de l'UJI, Eva Alcón, ha destacat que aquest conveni «materialitza el compromís de la Universitat i també de la Diputació per fer de l'extensió universitària una eina essencial de vertebració del territori i convertir les activitats culturals en agents de mobilització i dinamització social». Alcón també ha destacat que, a través d'aquesta col·laboració, «contribuïm no sols a la projecció social i cultural de la Universitat, sinó també a integrar el fet cultural com un dels eixos principals de desenvolupament local i estimular la formació i la creació cultural en tots els àmbits». Finalment, ha subratllat que aquest conveni s'emmarca en una àmplia col·laboració institucional entre Universitat i Diputació que abasta altres àmbits com la investigació.

Per part seua, el president de la Diputació de Castelló, José Martí, ha destacat la importància que les dues institucions col·laboren i fixen «aliances estratègiques» per a treballar conjuntament en un procés de desenvolupament cultural del territori. «Des de la Diputació de Castelló renovem aquest compromís amb l'UJI que farà possible la difusió, la posada en valor i la transferència del coneixement al servei de la cultura, de la qualitat de vida i del desenvolupament social», ha afegit el president.

El president de la institució provincial ha agraït a Alcón tota la labor que estan realitzant des de la universitat pública de Castelló i ha valorat «l'afany per desenvolupar diferents programes de dinamització de serveis de la Universitat, i vincular la Universitat al territori».