L'UJI i l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències impulsen la col·laboració per a millorar l'atenció en sinistres viaris

15/12/2022 | SCP

La Universitat Jaume I i l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències han posat en marxa la Càtedra de Coordinació en Sinistres Viaris com a espai cooperatiu i d'innovació per a millorar la resposta davant aquests tipus de successos.

La nova càtedra aportarà l'entorn per a la col·laboració participant en l'estudi i disseny dels protocols i procediments a adoptar en cas d'un sinistre viari. D’aquesta manera, es pretén millorar la coordinació dels serveis d'emergència, disseny d'activitats formatives, disseny de campanyes de prevenció d'accidents, i investigació en les diferents àrees que participen en l'àmbit dels sinistres viaris per a aplicar els resultats de la investigació a la pràctica diària.

Així s'ha exposat en la reunió que han mantingut la rectora de l'UJI, Eva Alcón, i el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, en la qual també han participat el vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació, David Cabedo; el director de la Càtedra, Pablo Salas; el director general d'Interior, Salvador Almenar, i el degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Eladio Collado, entre altres.

Mitjançant la investigació, educació, formació i divulgació es pretén reduir al màxim les conseqüències no desitjades en els sinistres viaris. En aquest sentit, a través d'aquest nou espai col·laboratiu s'intentaran establir fórmules per a la millora contínua en exercicis d'ensinistrament, formació i coordinació de tots els actors intervinents per a així reduir les seqüeles, millorar la supervivència i la investigació del succés.

Els professionals de l'emergència s'enfronten diàriament en les operacions de rescat a situacions que els exigeixen un alt nivell d'especialització i adaptabilitat professional. Precisament, la Càtedra de Coordinació en Sinistres Viaris permetrà millorar la seguretat i l'atenció en els procediments de coordinació entre els diferents intervinents en els sinistres viaris per a reduir-los tant en número com en gravetat.

L'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències subvenciona aquesta càtedra perquè a més de ser un instrument que canalitza la col·laboració entre entitats, organitzacions o institucions, permet l'estudi i investigació dels protocols necessaris a adoptar en un sinistre viari. Per a l'UJI, aquestes càtedres representen una aliança estratègica entre la Universitat i una empresa o institució a través de la qual l'entitat externa col·labora en activitats i projectes universitaris en l'àmbit de la docència, la innovació, la divulgació i la investigació.