L’«spin-off» de l’UJI Cebimat inaugura un laboratori especialitzat en l’estudi de la biodegradació del plàstic

24/11/2022 | SCP

L’empresa Cebimat, spin-off de la Universitat Jaume I ubicada a Espaitec, ha posat en marxa un laboratori especialitzat en l’estudi de la biodegradació del plàstic. L’acte de presentació ha comptat amb la participació de la rectora de l’UJI, Eva Alcón, i dels investigadors de l’UJI del grup de Polímers i Materials Avançats (PIMA) i cofundadors de l’empresa Luis Cabedo i José Gámez. També hi han assistit el vicerector d’Investigació, Jesús Lancis; el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo, així com membres de l’equip de Cebimat, personal investigador i tècnic de l’UJI, empreses i altres entitats convidades.

La rectora de l’UJI ha assenyalat que «Cebimat exemplifica el valor de la transferència del coneixement que es genera al nostre campus i aquest nou laboratori permetrà transferir a la societat la tecnologia basada en el know-how desenvolupat per professorat del Departament d'Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny de l'UJI». En aquesta línia, també ha destacat que aquesta spin-off mostra com la ciència que es desenvolupa a l’UJI respon a preocupacions reals de la ciutadania com són els reptes ambientals i de salut pública en aquest cas.

Per la seua part, el catedràtic de l’UJI Luis Cabedo ha agraït tota la tasca de l’equip d’investigació PIMA i el suport i confiança de la Universitat, «imprescindible per a la creació d’una spin-off». Així, ha explicat que des del principi «Cebimat es va plantejar com un projecte institucional, en el qual l’empresa aportara valor al nostre grup i a l’UJI. A més, ens ha permés afermar col·laboracions no sols amb el grup PIMA, sinó també amb altres institucions», ha apuntat. Així mateix, Cabedo ha remarcat la importància de rebre el premi Talento Emprendedor d’acceleració empresarial de l’Ajuntament de Castelló i l’UJI que ha contribuït a aconseguir els fons necessaris per a iniciar el laboratori.

Finalment, l’investigador de l’UJI José Gámez ha explicat els recursos i equipament de què disposa l’empresa, així com la seua capacitat per a desenvolupar tecnologies per a la creació de productes que es poden biodegradar de forma natural sense perjudicar el medi ambient. Gámez ha destacat «el valor d’impulsar la transferència de coneixement i dels resultats d’investigació per a continuar donant suport als investigadors en el mercat i no sols reportar valors monetaris com a empresa, sinó aportar valor a la societat».

Sobre Cebimat

Cebimat Lab S.L. és una empresa de base tecnològica que sorgeix en 2021 com una spin-off del grup d’investigació Polímers i Materials Avançats de l’UJI, molt actiu en l’àmbit dels plàstics i de la sostenibilitat amb dilatada experiència en la realització de projectes científics nacionals i europeus, projectes industrials amb empreses locals i multinacionals i realització de tasques de
divulgació.

Cebimat és l'acrònim de Centre per a l'Estudi de la Biodegradació dels Materials i naix amb la vocació de convertir-se en un centre de referència per al desenvolupament industrial de nous productes sostenibles, caracteritzats per poder biodegradar-se en el medi natural o compostatge industrial, minimitzant l'impacte ambiental que produeixen els residus plàstics.