La Càtedra bp de l'UJI entrega els diplomes dels Premis a Millor TFG i TFM en l'àmbit del medi ambient industrial

07/11/2022 | SCP

La Càtedra bp de Medi Ambient Industrial de la Universitat Jaume I ha fet lliurament dels diplomes acreditatius dels premis i accèssits concedits en la seua convocatòria de Premis a Millor Treball Final de Grau (TFG) i Treball Final de Màster (TFM). Els premis reconeixen l'excel·lència de treballs relacionats amb el medi ambient, preferentment en l'àmbit industrial i compten, a més, amb una dotació econòmica.

L'estudiant del Grau en Enginyeria Química Sergio Bonete ha aconseguit el Premi a millor TFG pel seu treball Diseño de un tratamiento terciario especializado en la eliminación de boro de aguas residuales de procedencia industrial cerámica.

En aquesta categoria, Florentina Nita, també del Grau en Enginyeria Química, ha obtingut l'accèssit pel seu treball titulat Diseño de un sistema de absorción de CO2 del biogás para obtener biometano para uso vehicular. A més, també s'ha concedit l'accèssit a Pau Giménez, estudiant del Grau d'Enginyeria en Tecnologies Industrials, pel treball Análisis del refrigerante R-449A como alternativa al R-404A, usando diferentes configuraciones avanzadas aplicadas sobre mediciones reales de supermercados.

Quant al Premi a Millor TFM, la guanyadora ha sigut Nihal El Guenani, premiada pel seu treball Highly porous Ti–Ni anodes for electrochemical oxidations, dins del Màster en Química Sostenible.

En el lliurament de premis han estat presents els directors de la Càtedra bp de Medi Ambient Industrial de l'UJI Ana Gozalbo, M. José Orts i Eliseo Monfort; la responsable de Qualitat i Medi ambient en bp Castelló i membre de la càtedra, Alicia Rubio; i el tècnic de la càtedra, Vicente Vernia.

Més de 30 treballs presentats

En la convocatòria d'enguany, segona edició dels Premis a Millor TFG i TFM de la Càtedra bp, s'han presentat més de 30 treballs entre les dues categories.

Des de la càtedra s'ha destacat l'alt nivell de tots els treballs presentats per als quals s'ha valorat, a més de la seua relació amb el medi ambient industrial i altres aspectes formals, la seua contribució al desenvolupament tecnològic, la rellevància científica i la seua aplicabilitat a la indústria, així com el grau d'innovació i originalitat.

La convocatòria dels premis per al curs acadèmic 2022-2023 s'obrirà pròximament.

Sobre la Càtedra bp de Medi Ambient Industrial

La Càtedra sorgeix per l'interés de bp Espanya i la Universitat Jaume I a proporcionar mecanismes per a facilitar la investigació i la divulgació en l'àmbit del medi ambient industrial, així com acostar el món de l'ensenyament a la realitat de la indústria.

En el seu compromís amb el medi ambient, pretén contribuir al benestar amb accions destinades a disseminar el coneixement i a fomentar la consciència ambiental.

Més informació:

www.catedrabpmedioambiente.uji.es