L’UJI premia cinc treballs d’investigació i pràctiques docents amb perspectiva de gènere

26/10/2022 | SCP

La Unitat d'Igualtat de la Universitat Jaume I, en col·laboració amb la Fundació Isonomia, ha celebrat la cinquena edició del Congrés Investigació i Gènere a l'UJI, dirigit a promoure i reconèixer la investigació i l'activitat docent en el camp dels estudis de les dones, feministes i de gènere.

La inauguració del congrés ha sigut a càrrec d’Elsa González, vicerectora de Responsabilitat Social, Polítiques Inclusives i Igualtat, i Fernando Vicente Pachés, director de la Unitat d’Igualtat. Elsa González ha assenyalat que l’UJI té un compromís ferm i decidit amb el nucli temàtic del congrés, però «encara tenim tant per fer i per construir des de la universitat que hem de continuar amb l’impuls i el suport a la investigació i la docència en gènere». En aquest sentit, ha apuntat que «la societat espera molt de la universitat perquè genera coneixement que intenta buscar la veritat i no els interessos particulars, per això, és tan important que continuem treballant per a aportar idees que ens permeten mirar cap al canvi».

Així mateix, la vicerectora de Responsabilitat Social, Polítiques Inclusives i Igualtat ha agraït a totes les persones que han participat en les jornades amb els seus treballs i projectes «per fer-nos avançar com a comunitat en aquest terreny» i ha felicitat a les premiades «per ser referents d’altres persones i investigacions que vindran».

A continuació, el director de la Unitat d’Igualtat ha lliurat els guardons del V Premi Investigació i Gènere-Universitat Jaume I en les diferents modalitats. En la categoria d’activitat docent han aconseguit els premis Consol Aguilar amb De la Pedagogía Feminista a la DLIJ crítica i el Grup PEPI - Pràctiques Educatives Per la Igualtat amb La perspectiva de género en la docencia universitaria: generando conocimiento transformador.

En la modalitat de projecte d’investigació s’ha guardonat La transformación de los relatos sobre violencia de género desde el paradigma del testimonio ético, de Mª José Gámez Fuentes, Emma Gómez Nicolau i Rebeca Maseda García.

Amb el títol Explorando otros significados y narrativas sobre la maternidad: los Maternajes, Magdalena Sancho Moreno ha estat premiada en la modalitat de tesi doctoral.

Finalment, en la categoria de Treball Fi de Màster s’ha premiat el treball La paradoja de la madre contra la mujer. Revisión crítica de la maternidad en la Antigüedad Grecolatina, de Nerea Bella García.

Després del lliurament de premis, Paloma Durán, catedràtica de Filosofia del Dret i professora de l’UJI, ha oferit la conferència «Una lectura internacional de la igualtat de gènere» en la qual ha fet un repàs de l’evolució del moviment feminista i els estudis de gènere així com del treball que es realitza a les Nacions Unides, per a concloure amb alguns dels reptes pendents: involucrar tant a dones com a homes en el tema de la igualtat; la conciliació laboral-personal, i conscienciar sobre el fet que la integració de les dones en condicions d’igualtat suposa una millora per a la societat.

Fotografies