L’UJI celebra la Setmana de la Salut Mental amb diverses activitats al campus

10/10/2022 | SCP

La Universitat Jaume I celebra, en el marc del Dia Mundial de la Salut Mental, la Setmana de la Salut Mental amb diverses activitats al campus que tindran lloc del 10 al 14 d’octubre de 2022. Coordinada des del Vicerectorat d'Estudiantat i Vida Saludable i organitzada per UJI Hàbitat Saludable, la Setmana de la Salut Mental pretén sensibilitzar sobre la importància d’atendre el benestar psicològic, enfortir les competències d'autocura emocional i prevenir l'estigmatització dels problemes de salut mental.

La Setmana de la Salut Mental s’ha iniciat amb el col·loqui «Les aparences enganyen: pensem el que som o som el que pensem?», en què s’ha reflexionat sobre les necessitats de la salut mental de la comunitat universitària, des de diferents perspectives.

A la vesprada, l'obra de teatre Les couchers in progress: charlas de azucarillo de la companyia Les Couchers oferirà una mirada còmica i reflexionarà sobre la complexitat de la salut mental i la meta de l'anomenada «felicitat».

A més, entre l'11 i el 14 d'octubre, a la Casa de l'Estudiantat, es desenvoluparà el curs «Sanament: claus pràctiques per a gestionar l'estrès en la universitat» i s'abordarà la importància de prevenir l'estigma i l'exclusió social, a través del mural col·laboratiu Solidàriament, el dia 13 a les 12 hores.

D’altra banda, s’ha llançat el projecte +Ment, impulsat per l’Escola de Doctorat i el Vicerectorat d’Estudiantat i Vida Saludable, en què cada setmana es publicaran vídeos amb preguntes i propostes al voltant de la salut mental de les persones joves.

En últim lloc, estudiantat de quart de Medicina de la Universitat Jaume I han llançat per sisè any consecutiu en col·laboració amb l'ONGD Medicus Mundi Mediterrània la campanya «Quítate la venda», aquesta vegada centrada en els trastorns de la conducta alimentària (TCA).

Amb aquestes accions, la Universitat Jaume I continua sumant esforços per a potenciar la universitat com un entorn promotor de salut per a millorar el benestar emocional de la comunitat universitària i de la societat en conjunt, un dels reptes més urgents i importants de la salut pública.

Entre l'estudiantat universitari, segons l'últim estudi sobre estils de vida i benestar realitzat pel Grup de Psicologia de la Salut i UJI Hàbitat Saludable, un 20% de participants van descriure la seua salut mental com regular o dolenta, i un 7,5% va afirmar que té algun problema psicològic, com ara ansietat i depressió. Aquestes dades semblen haver empitjorat segons un altre estudi que van realitzar durant la pandèmia de COVID-19: un 84% de l'estudiantat va considerar que aquesta experiència havia afectat negativament el seu estat d'ànim.