L'UJI abordarà en un congrés la vinculació entre les marques, les polítiques territorials i l'esport

07/10/2022 | SCP

La Universitat Jaume I celebra els dies 10 i 11 de novembre la segona edició del Congrés Internacional Marca, Territori i Esport, organitzat pel grup d'investigació ENCOM i el Departament de Ciències de la Comunicació amb el patrocini de la Diputació Provincial de Castelló i la Càtedra Endavant Villarreal CF de l'Esport.

Aquest fòrum pretén donar a conèixer les oportunitats que ofereixen en l'àmbit estratègic tres conceptes interrelacionats com són la marca, el territori i l'esport. En aquesta segona edició, s'incidirà en dues qüestions d'actualitat, íntimament lligades a la comunicació, com és la vinculació de les polítiques territorials amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, així com l'ús dels avanços tecnològics en les experiències de tots els grups d'interès.

«El congrés té com a objectius analitzar l'aportació de la gestió estratègica i tecnològica de les marques territorials i la seua contribució al desenvolupament sostenible dels territoris als quals representen, conèixer experiències sobre el desenvolupament de territoris a partir de la pràctica esportiva, compartir les experiències al voltant d'aquest eix marca, territori i esport en l'àmbit internacional i disseccionar la transcendència de l'esport com a suport comunicatiu en l'escenari geopolític internacional», afirmen des de l'organització de la trobada els professors de l'UJI Mayte Benlloch, Rocío Blay i Guillermo Sanahuja.

Els ponents destacats que hi participaran són Magdalena Florek, membre fundador de la junta directiva i directora d'educació de la International Place Branding Association; Olga Kolotouchkina, professora i investigadora de la Universitat Complutense de Madrid; Emilio Fernández Peña, director de l’Institut de Recerca de l’Esport de la Universitat Autònoma de Barcelona; i Simon Chadwick, investigador, escriptor, expert en la indústria esportiva mundial i geopolítica, professor de SKEMA Business School a París i col·laborador d'alguns dels noms més importants de l'esport, com ara el FC Barcelona, la UEFA, Adidas, Nielsen, l'Associació Europea de Clubs, Ping, la Fórmula E i Coca-Cola.

Fins al 15 d'octubre segueix obert el termini per a la presentació de resums de comunicació.

El Col·legi Oficial de Publicitaris i Relacions Públiques de la Comunitat Valenciana, l'Associació de Directius de Comunicació Dircom i l'associació adComunica per al Desenvolupament de la Comunicació col·laboren amb aquest congrés.

Més informació, programa i inscripcions en la web de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa: www.fue.uji.es/marcaterritoriodeporte