L'empresa d’Espaitec Abervian i el projecte Pidgin d'un estudiant de l'UJI, premiats en el Concurs 5UCV Startup La iniciativa té com a objectiu premiar les millors iniciatives emprenedores i trajectòries empresarials de les universitats públiques valencianes

13/10/2022 | SCP

L'empresa del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I Abervian i el projecte Pidgin, promogut per un estudiant de l'UJI, han estat premiats en la fase interuniversitària del Concurs 5UCV Startup, una iniciativa dirigida a premiar les millors iniciatives emprenedores i trajectòries empresarials de les universitats públiques valencianes pel seu caràcter innovador, triple impacte en el seu entorn, viabilitat i creixement.

El concurs, emmarcat en les activitats del Conveni Campus de l'Emprenedoria Innovadora subscrita amb la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, planteja dues modalitats: startup, per a empreses, i júnior, per a projectes emprenedors que encara no estan creats.

De les 10 empreses candidates proposades per les cinc universitats públiques valencianes per a la categoria startupAbervian s'ha alçat amb el segon premi de 5.000 euros. Aberbian SRL, situada a Espaitec, és una empresa tecnològica del sector de l'energia fundada per Javier Barahona i David Oliver, titulats de l'UJI del Màster en Enginyeria Industrial i del Grau en Enginyeria Elèctrica.

D'altra banda, el projecte Pidgin, promogut per Mario Ramón, estudiant del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de l'UJI, i Jorge Sánchez, titulat en Enginyeria Química per la Universitat d'Alacant, ha estat un dels guardonats entre les deu candidatures que s'han proposat per a la categoria júnior. Aquest projecte té com a objectiu contribuir a la integració i el desenvolupament integral de les persones sordes a través d'un instrument de traducció bidireccional en temps real.

En l'acte de lliurament de premis, que s'ha celebrat el 5 d'octubre a València, també s'ha visibilitzat el valor de la dona emprenedora amb les intervencions de Marisa Flor, directora d'Innovació i Emprenedoria de l'UJI, que ha participat en la taula redona «Foment de l'emprenedoria femenina des de les universitats públiques valencianes» i de Maria Silvanna Catasús, estudiant d'Arquitectura Tècnica de l'UJI i CEO de Biocatss SL, que ha intervingut en la taula redona «Visió de l'emprenedoria femenina des de la perspectiva d'emprenedores universitàries».